شناسهٔ خبر: 50160145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام عسکری علیه السلام در میان دشمنان هم جایگاه رفیعی داشتند

آیت الله شیخ بهایی گفت: با اینکه عمر ایشان کوتاه بود اما در فضای سامرا و بزرگان بنی عباس جایگاه عظیمی بدست آوردند و حتی دشمنان شیعه نسبت به حضرت احترام می کردند.

صاحب‌خبر -

آیت الله احمد شیخ بهایی به مناسبت هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ گفت: بعد از امام رضا علیه السلام، ائمه دور از محل زندگی و در بغداد و سامرا تحت نظر بودند لذا ارتباط شیعیان با ایشان به سختی انجام می شد.

 

 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: اما این مقدمه ای برای تمرین دوران غیبت شد و شبکه وکلا و کسانی که با معارف معصومین آشنا و اهل حدیث و روایت بودند به عنوان شاغلین بیشتر در کسوت تجارت در شهرها تردد می کردند و جامعه شیعی اینگونه ارتباط خود را از طریق آنان با امام حفظ کردند.

 

 



وی با بیان اینکه در جملات و روایات نقل شده از امام یازدهم، ایشان خود را و سطح علم و معرفت و کرامات خود را به مردم معرفی کردند؛ تصریح کرد: مهمترین کاری که به عهده ایشان بود پدر بودن برای ولی عصر عجل الله تعالی است که آخرین ستاره آسمان امامت و ولایت از ایشان متولد شد.
 

 



آیت الله شیخ بهایی اظهار کرد: با اینکه عمر ایشان کوتاه بود اما در فضای سامرا و بزرگان بنی عباس جایگاه عظیمی بدست آوردند و حتی دشمنان شیعه نسبت به حضرت احترام می کردند.

 

 



وی با بیان اینکه حضرت به گفته دشمنان دارای زهد و عبادت و اهل فضل و شرافت نسب و جایگاه عالی و تمام صفات کمال یک انسان و حتی در بین دشمنان خود هم جایگاه رفیعی داشتند؛ افزود: رفتار و اخلاق و صفات نفسانی ایشان گذشته از جنبه امامت در چشم همه مردم بزرگ می نمود زیرا آنقدر فساد (بر آن جامعه)حاکم بود که یک فرد با تقوا و اهل زهد و دوری از اشرافی گری و خیرخواهی در میان آنان به خوبی دیده می شد.

 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان وظیفه شیعه در عصر غیبت را در رجوع به فقها یادآور شد و گفت: ولی فقیه جامعه علاوه بر فقاهت در اوج عدالت و مدیریت و شجاعت نیز هست و مردم را به مسیر مشخص شده دین هدایت می کنند.

 




وی سالروز ولادت و شهادت ائمه اطهار را فرصتی برای مطالعه در احوالات معصومین و ارتباط قلبی و دلی با توسل و زیارت از دور و نزدیک عنوان و بیان کرد: امام عسکری علیه السلام فرمودند زیارت من باعث خیر برای هر دو جانب قرار داده است که شاید منظور شیعه و سنی باشد که با آرامش در کنار هم زندگی می کنند و برای همین چند سال پیش وهابیت حرم ایشان را هدف انفجار ناجوانمردانه برای ایجاد کینه میان شیعه و سنی قرار داد.
 

 



آیت الله شیخ بهایی با تصریح به اینکه اما هم اکنون شیعه و سنی با آرامش در کنار هم زندگی می کنند اما باید مراقب توطئه های دشمنان باشند؛ در پایان گفت: تأکید ما این است شیعیان و اهل سنت مراقبت کنند که دو طایفه عزیز اسلام در برابر هجوم دشمن حفظ شود.

پایان پیام/80

نظر شما