شناسهٔ خبر: 50160120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرایس: پرواز‌های تجاری روند خروج آمریکایی‌ها از افغانستان را ادامه می‌دهند/ از استقلال قضایی لبنان حمایت می‌کنیم!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ادامه خروج اتباع این کشور از افغانستان با پرواز‌های تجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود گفت: پرواز‌های تجاری روند خروج آمریکایی‌ها از افغانستان را ادامه می‌دهند. هدف ما این است که پرواز‌های تجاری از فرودگاه کابل به روال عادی برقرار باشد و در این زمینه با شرکای مان همکاری می‌کنیم.

پرایس با اشاره به تیراندازی رخ داده در لبنان، بار دیگر اتهاماتی را علیه حزب الله مطرح کرد. وی در این باره گفت: ما با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی می کنیم. واشنگتن با هر گونه ارعاب و ایجاد تهدید علیه نهادهای قضایی لبنان مخالف است و از استقلال قضایی این کشور حمایت می کنیم. قضات دادگستری باید از تهدید و خشونت از سوی حزب الله در امان باشند!

پیش از این آمریکا، فعال شدن دوباره میدان هوایی کابل برای رسانیدن کمک‌های بشری مهم توصیف کرده بود. میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی پس از ورود طالبان به کابل بر روی پرواز‌های تجارتی مسدود بود و تنها کشور‌های خارجی با استفاده از هواپیما‌های نظامی، شهروندان خود و همکاران افغان‌شان را از این کشور خارج می‌کردند.

در همین حال، عموم کارشناسان و کشور‌های غربی می‌گویند تا زمانی که طالبان نتواند در مورد برقراری و همچنین تضمین امنیت زیرساخت‌ها اطمینان کامل حاصل کند، شرکت‌های هواپیمایی چندانی حاضر به پرواز به کابل نخواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما