شناسهٔ خبر: 50160117 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حقیقت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران‌ جوان مطرح کرد؛

آخرین‌ مهلت کشت کلزا در حومه تهران ۲۵ مهر/ آغاز بارش ها از نیمه آذر ماه

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کلزاکاران حومه تهران توصیه می شود که حداکثر تا ۲۵ مهر کشت کلزا را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش پراکنده در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی ۴ روز آینده در نوار شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل خزر و قسمت هایی از البرز احتمال بارش پراکنده، رگبار و رعد و برق وجود دارد.

او از کاهش دما در برخی مناطق نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: در این مناطق بارش های پراکنده پیش بینی می شود، در سایر نقاط پدیده خاصی نداریم.

حقیقت در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان استان های تهران، ورامین، شهریار و اسلامشهر توصیه می شود که حداکثر تا ۲۵ مهر کشت کلزا را انجام دهند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: کشاورزان مناطق جنوبی همچون میناب، رودان و پارسیان در ساعات عصرهنگام انتقال نشا را انجام دهند تا آبیاری تکمیلی انجام شود که مشکل خاصی به وجود نیاید.

او بر برداشت میگو در مناطق جنوبی در شب هنگام تاکید کرد.

این‌مقام‌مسئول در توصیه ای دیگر به کشاورزان بیان کرد: با توجه به تداوم افزایش دما، کشاورزان راستای زاگرس که اقدام به کشت کلزا کردند، نسبت به مبارزه علیه علف های هرز اقدام کنند، همچنین در بسیاری از مناطق برداشت ذرت علوفه ای را سریع تر انجام دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

او درباره آخرین وضعیت بارش ها گفت: آمارها نشان می دهد که میانگین بارش کشور نسبت به سال زراعی قبل و دوره بلندمدت کمتر است که این کم بارشی ها تا نیمه آذر همچنان ادامه دارد.

به گفته حقیقت، با توجه به شرایط جوی، کشاورزان مناطق غرب و جنوب غرب، کشت پاییزه را با تاخیر انجام دهند.

او با اشاره به اینکه کم بارشی در پاییز امسال ادامه دارد، افزود: در پاییز امسال به ویژه مناطق نیمه مرکز و جنوب کشور سال زراعی خشکی پیش روست که امیدواریم بارش ها از آذر به بعد آغاز شود.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی با تاکید بر صرفه جویی و مدیریت مصرف آب گفت: با توجه به کاهش بارش در سال زراعی قبل و امسال، مدیریت آب یک ضرورت به شمار می رود.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در پاییز امسال به ویژه مناطق نیمه مرکز و جنوب کشور سال زراعی خشکی پیش روست که امیدواریم بارش ها از نیمه آذر به بعد آغاز شود.

او در پایان از تاخیر در آغاز بارش های پاییز خبر داد و گفت: گرچه ابتدای مهر در مناطق شمال غرب و غرب بارش هایی پیش بینی می شود، اما برای کشت دیم مناسب نیست و کشاورزان دیم کار عجله نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما