شناسهٔ خبر: 50160077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نقض حقوق زندانیان در بازداشتگاه های مهاجران در آمریکا

روند صعودی جمعیت بازداشت شدگان در بازداشتگاه های اداره گشت مرزی آمریکا با واکنش هایی همراه شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در بازرسی از بازداشتگاه «اوتای مسا» در شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیا، دفتر بازرسی کل آمریکا نقض استاندارد‌های بازداشت در بازداشتگاه‌های اداره گشت مرزی آمریکا که سلامت، ایمنی و حقوق زندانیان را به خطر انداخته است، شناسایی کرد.

به گزارش «هوملند سکیوریتی تودی»، روند صعودی در جمعیت بازداشت شدگان در اوتای مسا، ادامه دارد و تا ۱۳ آگوست ۲۰۲۱، این مرکز بیش از ۷۰۰ زندانی را در خود جای داده است.

دفتر بازرسی کل آمریکا دریافت که بازداشتگاه اوتای مسا، استاندارد‌های مربوط به همه گیری ویروس کووید-۱۹، از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کند.

در ۶ می ۲۰۲۰، یک مرد ۵۷ ساله السالوادوری که در اوتای مسا، در بازداشت بود، پس از ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داد.

این اولین مرگ تایید شده بر اثر بیماری کووید-۱۹ برای یک زندانی در بازداشتگاه اداره گشت مرزی آمریکا بود.

وی از ۱۰ ژانویه در بازداشت به سر می‌برد و از آن زمان تا زمان مرگش، نتیجه آزمایش کووید-۱۹ چند کارمند و بازداشتی دیگر مثبت اعلام شد.

به طور کلی، دفتر بازرسی کل آمریکا دریافت که بازداشتگاه اوتای مسا، استاندارد‌های تفکیک یا ارتباطات کارکنان و زندانیان را برآورده نمی‌کند.

به طور خاص، دفتر بازرسی کل گفت که اوتای مسا، به موقع به شکایات زندانیان پاسخ نمی‌داده و شکایات سوء رفتار کارکنان را در صورت لزوم پیگیری نمی‌کرده است.

علاوه بر این، این دفتر دریافت که اوتای مسا، به طور مداوم خدمات مورد نیاز برای زندانیان، از جمله دسترسی به تفریح، تماس‌های قانونی، لباسشویی و تعویض ملحفه را فراهم نمی‌کرده است.

همچنین تحقیقات نشان داد که اداره گشت مرزی آمریکا به طور مداوم به درخواست‌های زندانیان پاسخ نمی‌دهد و زمان ملاقات با زندانیان را مشخص نکرده است.

انتهای پیام/

نظر شما