شناسهٔ خبر: 50160054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش دبیرکل سازمان ملل به تحولات لبنان

آنتونیو گوترش خواستار توقف فوری خشونت‌ها در لبنان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کامران نجف زاده خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، دبیرکل سازمان ملل متحد از وقایع و تحولات اخیر در کشور لبنان ابراز نگرانی کرده است. آنتونیو گوترش خواستار توقف فوری خشونت‌ها در لبنان شده است.

<div id="video-display-embed-code_7114047"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3248356/7114047?width=350&height=250"></script></div>

گفتنی است؛ در تجمع معترضان مقابل کاخ دادگستری بیروت پایتخت لبنان در مخالفت با عملکرد قاضی طارق بیطار (قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت)، شش تن از تظاهرکنندگان، شهید و حدود ۶۰ نفر دیگر مجروح شدند. تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور طارق بیطار مبنی بر بازداشت تعدادی از وزراء و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد.

شمار قابل توجهی از اعضای سندیکا‌ها و وکلا در اعتراض به عملکرد قاضی بیطار در مقابل کاخ دادگستری لبنان تجمع کردند. در این حین افراد ناشناس شروع به تیراندازی به سمت معترضان کردند. در این هنگام، نیرو‌های امنیتی وارد محوطه کاخ دادگستری شده و آمبولانس‌های «جمعیت الرساله» اقدام به امدادرسانی به قربانیان کردند.

 

نظر شما