شناسهٔ خبر: 50160033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور؛

بازرگانان سیستان و بلوچستان ۱۱۱ میلیارد تومان تخفیف گرفتند

چابهار - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: طی ۶ ماه نخست امسال در استان سیستان و بلوچستان از ۱۱۱ میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی استفاده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بابک دین‌پرست شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری "شهرستان زرآباد" که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و فرمانداران چهار شهرستان حوزه سواحل مکُران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ها و معتمدان و ریش‌سفیدان زرآباد در این شهرستان برگزار شد، افزود: آنچه که امروز برخی دستگاه‌ها به عنوان فعالیت‌های توسعه سواحل مکران عنوان می‌کنند در واقع وظایف معمولی و روزانه آنها بوده و نباید از آن فعالیت‌ها به عنوان پروژه‌های توسعه ای یاد کرد.

وی تصریح کرد: باید در کنار فعالیت‌های روزانه، برای توسعه سواحل مکُران اقدات ویژه ای تدوین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: برای رفع مشکل واحدهای اقتصادی فعال در شهرستان‌های سواحل مکُران حوزه سیستان و بلوچستان باید کارگروه‌های ویژه ایجاد و مشکلات آنها بررسی و رفع شود.

سند توسعه شهرستان زرآباد درحال تدوین است

ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه افزود: رونق شهرستان‌های تازه تاسیس و رسیدن به اهداف تعیین شده برای آنها نیازمند فعال شدن دستگاه‌های اجرایی و بکارگیری نیروی انسانی کارآزموده است بنابراین باید نیروی انسانی مورد نیاز این شهرستان های نوپا تامین شود.

وی بیان کرد: فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه استان نیازمند فراهم سازی زیرساخت هاست بنابراین اگر در این خصوص نگاه ویژه‌ای انجام نشود پیشرفتی در آنها رخ نخواهد داد.

زنگنه افزود: برای سرعت بخشیدن به رونق اقتصادی منطقه باید به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در کشاورزی بود و با ورود صاحبان سرمایه بومی منطقه علاوه بر فعال کردن اقتصاد سواحل مکران می توان این زنجیره را نیز تکمیل کرد.

بابک دین‌پرست و هیات همراه پس از ورود به شهرستان زرآباد مورد استقبال ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ، نعمت الله نجاری فرماندار زرآباد ،حمیدالدین یوسفی فرماندار کنارک، رحمدل بامری فرماندار ویژه چابهار و عادل مزاری دبیر توسعه سواحل مکران و جمعی از مسوولان قرار گرفت و پس  از آن از مجتمع کشت و صنعت، باغ‌های کشت انگور دریایی و مورینگا در شهرستان زرآباد بازدید کرد.

نشست جمع‌بندی با حضور مدیران در راستای بررسی مشکلات طرح‌های اقتصادی سواحل مکُران امروز (جمعه) در چابهار برگزار خواهد شد.

گفتنی است حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به حوزه سواحل مکران بدون اطلاع قبلی و سرزده انجام شد. وی در ادامه سفر دو روزه خود به استان هرمزگان وارد حوزه سواحل مکران سیستان و بلوچستان شد.

نظر شما