شناسهٔ خبر: 50159947 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از جزئیات واکسیناسیون دانش آموزان تا چگونگی فعالیت های مهدهای کودک

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان و اما و اگر‌های فعالیت مهدهای کودک تحت پوشش آموزش و پرورش گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته اخباری درباره دلایل کندی شاد، چگونگی فعالیت مهدهای کودک و آخرین جزئیات از واکسیناسیون دانش‌آموزان سپری شد که در ادامه مشروح این اخبار آمده است:

تبعیض؛ زخم کهنه در جامعه فرهنگیان

منصور مجاوری مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش گفت که بزرگترین زخم کهنه برای یک فرهنگی حس تبعیض بوده وهست. سال‌ها افرادی خواسته یا ناخواسته بر این پیکره عظیم تعلیم وتربیت کم لطفی‌هایی روا داشته اند که باعث شده است تا معلم از صدر جامعه کارکنان به بخش‌های بسیار پائین جامعه کار کنان دولت از منظر حقوق ومزایا برسند و متاسفانه این شد که امروز نارضایتی وشکوه‌های بسیار زیادی را از گوشه و کنار استان‌ها یا در فضای مجازی می‌شنویم.

او اظهار کرد: نقش امروز دولتمردان ونمایندگان بسیار سنگین‌تر شده است؛ باید از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره برد ودر جهت مانع زدائی در هر بخش وسازمان و قانون و پشتیبانی همه جانبه بدون قول وقرار، بهاری دیگر در پی توجه واهمیت به شان وجایگاه معلمین در ابتدای سال تحصیلی جدید اقدام عملی صورت گیرد.

مجاوری بیان کرد: به عنوان یک کارشناس آموزش وپرورش وبودجه با آشنائی به قوانین بودجه، باور داشته و اعتقاد دارم که خیلی راحت می‌توان نسبت به تامین بودجه واعتبار برای اصلاح وبازنگری به حقوق متولیان و مربیان این دستگاه عظیم انسان ساز توجه کرد.

آخرین جزییات از بازگشایی مدارس/ رشد صعودی واکسیناسیون دانش آموزان تا هفته آینده

علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: الگوی بازگشایی مدارس هیچ تغییری نکرده است و طبق الگوی طراحی شده مدارس بازگشایی خواهند شد در حال حاضر سیستم‌های نظارت سامانه‌ای و مدارس کاملاً آماده اند که با مهیا شدن شرایط مدارس را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به تدریج بازگشایی کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان روند صعودی دارد، گفت: بعضی از مدارس را پایگاه واکسیناسیون دانش‌آموزان قرار دادیم که مورد استقبال دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت؛ همچنین دستورالعملی را تحت عنوان واکسیناسیون دانش آموزان به کل کشور صادر کردیم، این پایگاه‌های واکسیناسیون در تمام شهر‌های کشور ایران متناسب با ظرفیت و توانمندی‌های شبکه بهداشت شکل می‌گیرد و واکسیناسیون دانش آموزان رشد صعودی را تا هفته آینده خواهد داشت.

امروز؛ پایان مهلت واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس/ امکان واکسینه شدن والدین در مراکز تجمیعی آموزش و پرورش

اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی مبنی بر واکسینه کردن دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال گرفته نشده است، بیان کرد: در این مورد تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

او همچنین به فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانش آموزان اشاره داشت و گفت که با ابلاغ دستورالعملی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت به تمام ادارات کل آموزش و پرورش کشور، کمیته‌های هماهنگی استانی بین ادارات آموزش و پرورش شروع کار در پایگاه‌‎ای تجمیعی را کلید زد و واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله صورت انجام شد.

گودرزی اظهار کرد: با شروع این فعالیت ۵۷۹ پایگاه در سراسر کشور که تحت پوشش آموزش و پرورش بودند، راه انداری شد و همکاری خوبی میان وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گرفت همپنین ۲۱ و ۲۲ مهر طبق توافق انجام شده لکه گیری داریم یعنی دانش آموزانی که تاکنون موفق به مراجعه نشدند، می‌توانند از طریق ادارات آموزش و پرورش نشانی مراکز تجمیعی را دریافت کرده و مراجعه کنند.

افزایش ٣٢ درصدی شهریه مهدکودک‌های غیردولتی/مجوز فعالیت مهد‌های کودک تا سال ١۴٠١ تمدید می‌شود

علیرضا حاجیان زاده، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در باره مجوز فعالیت مهدهای کودک گفت: تا زمان صدور مجوز در هیئت امنای سازمان، مجوز فعالیت مهدهای کودک تا سال ١۴٠١ تمدید می شود.

حاجیان درباره شهریه مهدهای کودک توضیح داد: به شهریه سال گذشته تا سقف ٣٢ درصد اضافه شد، این رقم که به تصویب سازمان حمایت از مصرف کنندگان رسیده، برای مدارس و مهدکودک‌های غیردولتی در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: برنامه درسی واحدی باید وجود داشته باشد اما فعالیت ها و روش ها باید متنوع و متناسب با اولویت های فردی کودکان باشد به همین دلیل بسته های تربیت و یادگیری متعدد و متنوع تشکیل شد. به همین منظور سازمان پژوهش ٢٢ بسته معرفی کرد.

بخشی از کندی تبادل پیام در شاد مربوط به سرعت گوشی‌های هوشمند

علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا موجب قطع ارتباط دانش‌آموز با مدرسه شد، اظهار کرد: در این شرایط با بهره گیری از مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آموزش را ادامه دادیم.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بیش از ١۵ میلیون در سامانه‌های آموزش و پرورش تاکنون ثبت نام کرده اند که از این میان ٩ میلیون و ٨٩۵ هزار نفر در شاد کلاس‌بندی شدند و یک میلیون و ١۴۵ هزار نفر احراز شده جدید داریم که یعنی معلم و دانش آموزان کلاس جدید تشکیل دادند و این رقم مشارکت معادل ٧٠ درصد دانش آموزان است.

او دلیل کندی تبادل اطلاعات در شبکه شاد را بخشی مربوط به گوشی تلفن همراه افراد اعلام کرد و گفت: در شبکه شاد امکان نقل و انتقال تا ١٠٠ مگابایت را هم فراهم کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما