شناسهٔ خبر: 50158969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صنعاء: سرنوشت مزدوران انگلیس در گذشته در انتظار مزدوران امروز است/آزادسازی فلسطین مسئله اصلی ماست

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که سرنوشت مزدوران انگلیس در گذشته در انتظار مزدوران امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که انقلاب 14 اکتبر در مخالفت با سلطه استعمارگران و مزدورانش بر این کشور صورت گرفت.

وی در گفت‌وگو با شبکه المسیره اظهار داشت: «سرنوشت مزدوران انگلیس در گذشته، در انتظار مزدوران امروز است. ملت یمن، هر جیره‌خور و مزدوری را مجازات خواهد کرد».

بن حبتور اظهار داشت: مزدوران امروز باید از سرنوشت مزدوران دیروز درس بگیرند، آنها از سال 1967 میلادی تاکنون دیگر به عدن بازنگشتند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: حضور انگلیس نیز در المهره برای تأمین منافع عربستان سعودی در خط لوله نفت و رسیدن به مرزهای غربی عمان و تلاش برای جدا کردن آن از یمن است.

بن حبتور در ادامه اظهار داشت که درگیری‌هایی بین استعمارگران جدید در جنوب بر سر منافع در جریان است.

وی گفت که امارات در پی تأمین منافع جغرافیایی خود بوده و عربستان نیز در پی طرح‌های اقتصادی بلندمدت خود در یمن است.

نخست‌وزیر یمن با اشاره به اینکه امارات آلت دست آمریکا و انگلیس است، گفت: ما از هرگونه مواضع در مخالفت با استعمارگری عربستان و امارات حمایت می‌کنیم. 

وی اظهار داشت: اهالی «بیحان» و «شبوه» کاملا قانع شدند که ائتلاف سعودی اشغالگر است.

بن حبتور گفت که اشغال جزیره سقطری توسط امارات  برای خدمت به این پروژه صهیونیسم است.

این مقام یمنی اظهار افزود: کشورهای متجاوز در سال سوم تجاوز به یمن پیشنهاد دادند که هر چند به صورت ظاهری، تسلیم شود و پس از آن، همه چیز حل می‌شود.

بن حبتور تاکید کرد که اصرار آمریکایی‌ها برای ربط دادن پرونده انسانی به مسائل نظامی برای به تسلیم واداشتن صنعاء و لو به شکل صوری است.

وی گفت که دولت نجات ملی در صنعاء به دنبال منافع شخصی و حزبی و سازمانی نیست، بلکه به دنبال تامین منافع شهروندان یمنی است.

بن حبتور افزود: ما همچنان در محاصره هستیم و با این وجود بهای ارز را ثابت نگه داشتیم و تلاش کردیم که قیمت کالاها را ثابت نگه داریم و امنیت را برقرار کنیم.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: تعلل نیروهای یمنی برای ورود به مأرب برای جلوگیری از خونریزی است.

بن حبتور گفت که رژیم‌های عربی برای حفظ کاخ‌های خود روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند ولی این اقدام هرگز تاج و تخت آنها را حفظ نخواهد کرد.

وی با تاکید بر مواضع ثابت یمن در قبال مسئله فلسطین گفت: آزادسازی قدس و سرزمین‌های فلسطین یک مسئله اصلی در دین و فرهنگ عربی ماست.

انتهای پیام/

نظر شما