شناسهٔ خبر: 50154616 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

لحظه دلخراش تیراندازی به معترضان در مقابل کاخ دادگستری لبنان+ فیلم

خبرگزاری صدا و سیما

تیر اندازی به تجمع اعتراضی در مقابل کاخ دادگستری لبنان شصت و شش کشته و زخمی بر جای گذاشت.

صاحب‌خبر -
در تجمع معترضان مقابل کاخ دادگستری بیروت علیه قاضی طارق بیطار، شش تن از تظاهرات کنندگان کشته و حدود شصت نفر دیگر مجروح شدند.

صبح امروز چند بار صدای تیراندازی در منطقه الطیونه به گوش رسید، این تیراندازی زمانی رخ داد که شماری از هواداران حزب الله و جنبش امل با تظاهرات علیه عملکرد قاضی طارق بیطار در پرونده انفجار بندر بیروت، عازم منطقه العدلیه برای تجمع در مقابل کاخ دادگستری بودند.

در این تجمع شمار قابل توجهی از اعضای سندیکا‌ها و وکلا در مقابل کاخ دادگستری لبنان حضور داشتند.
 
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1522791" ><script type="text/JavaScript" src="https://parsine.com/fa/news/play/embed/735384/1522791?width=800&height=600"></script></div>
 

پس از حمله صورت گرفته، نیرو‌های امنیتی وارد محوطه کاخ دادگستری شده و آمبولانس‌های جمعیت الرساله اقدام به امدادرسانی به قربانیان کردند.

تیراندازی چند بار تکرار شد و رسانه‌های لبنانی به وجود تعدادی تک تیرنداز در محل اشاره کرده و گفتند که نیرو‌های امنیتی لبنان چند تن از آن‌ها را دستگیر کردند.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان هم با تماس تلفنی به دفتر نخست وزیر و وزرای دفاع، کشور و فرمانده ارتش، اوضاع را پی گیری کرد.
نجیب میقاتی نخست وزیر هم از همه طرف‌ها خواست آرامش خود را حفظ کنند.

میقاتی همچنین با «بسام مولوی» وزیر کشور و «موریس سلیم» وزیر دفاع در زمینه آخرین وضعیت منطقه الطیونه در ارتباط بوده و خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت مرکزی درباره این وضعیت شد.

نظر شما