شناسهٔ خبر: 50154470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه در کنگره بزرگداشت چهارمین شهید محراب:

آیت الله اشرفی اصفهانی منادی وحدت در استان کرمانشاه بود

هوشنگ بازوند گفت: آیت الله اشرفی اصفهانی در راستای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در استان کرمانشاه تلاشهای چشمگیری داشت و منادی وحدت بود که ثمره آنرا امروز هم می بینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در کنگره بزرگداشت چهارمین شهید محراب شهید آیت الله اشرفی اصفهانی به بیان ویژگی‌های این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز ایشان تبعیت و دفاع از آرمان‌های ولی فقیه بود که قبل و پس از انقلاب این امر را سرلوحه کار خود کرده بود.

استاندار کرمانشاه افزود: مردمی بودن از دیگر خصوصیات شهید اشرفی اصفهانی بود و تمام حرکات ایشان مردمی بود و این روزها می بینیم که چقدر جای چنین حرکاتی خالی است.

وی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار همچنین در راستای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در استان کرمانشاه تلاشهای چشمگیری داشت و منادی وحدت بود که ثمره آنرا امروز هم می بینیم.

بازوند شهید اشرفی اصفهانی را عالمی ساده زیست، ولایت مدار و انسانی بزرگ معرفی کرد و گفت: مقاومت از دیگر خصیصه های بارز ایشان بود و با پوشیدن لباس رزم و سپاه در ایام جنگ پیام مقاومت را به عالم مخابره کرد.



وی ادامه داد: امروز مقاومت در کشور یک راهبرد اساسی است که در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده که تنها راهبرد در مقابل جنگ سرسخت اقتصادی و فرهنگی مقاومت و ایستادگی لست.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اخیرا می بینیم که کشور ترکیه با ۳ مورد تحریم از سوی آمریکا به چه میزان تضعیف شده در حالیکه بیش از ۴۰ سال است که ما تحت تحریم های ناجوانمردانه قرار داریم و با ۱۳۷۰ تحریم مختلف اما خوشبختانه با تدابیر و درایت رهبر و پیشبرد راهبردهای مقاومت به عنوان یک جزیره امن در خاورمیانه هستیم.

وی اظهار داشت: طی این مدت ۴۰ سال جمهوری اسلامی از نیروهای دیگر کشورها استفاده نکرد بلکه به دیگر کشورها نیز کمک می کند و این به واسطه راهبرد مقام رهبری در مقابل تحریم ها و فشارها است.

بازوند افزود: در این مقاومت ها است که نی توانیم به فرصت ها دست پیدا کنیم و این موضوع در ۸ سال دفاع مقدس برای ما ثابت شد.

وی بیان داشت: ما الگوی مقاومت را از شهدا داریم و یکی از ویژگی‌های آیت الله اشرفی اصفهانی بحث مقاومت است که نشان می دهد پایه و اساس این کار توسط این شهدا و شهدای محراب شکل گرفته است.

 

مردم فهیم کشور ما با زمان شناسی و استقامت کنار هم ایستاده اند / در این چهار دهه سوخته ایم اما با ظالمان نساخته ایم

به گزارش مرصادنیوز، ملا قادر قادری در کنگره بزرگداشت چهارمین شهید محراب شهید آیت الله اشرفی اصفهانی  با اشاره حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: به حمد خدا در طول گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب ملت ایران در سایه رهبری عالمانه و هوشیاری مردم و حضور علمای فریقین علی رقم جزر و مدهای مختلف در مقابل ظلم ظالمان ایستاده ایم.

امام جمعه شهرستان پاوه افزود: مردم فهیم کشور ما با زمان شناسی و استقامت در کنار هم ایستاده اند و از انقلاب و اسلام پاسداری می کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب به خصوص مرزنشین ها در ۴ دهه گذشته به حقیقت سوخته ایم اما با ظالمان نساخته ایم و این همبستگی در زندگی یک ملت بسیار مهم است.

 



ماموستا قادری در ادامه به مشکلات معیشتی و آمار بالای طلاق و سرقت اشاره کرد و گفت: از دولت کریمه آقای رئیسی درخواست داریم هرچه سریعتر به این موضوع ورود پیدا کنند.

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش چهارمین شهید محراب را عالمی عامل، زمان شناس، متواضع و وحدت خواه معرفی کرد و اظهار داشت: این بزرگوار در کرمانشاه در کنار علمای استان همچون شهید حاج آخوند، شهید عراقی، مرحوم زرندی، ماموستا محمدی، ماموستا ربیعی و ... در دفاع از انقلاب و مقاومت در مقابل ظلم دولت بعث عراق کوتاهی نکرد.

وی خاطر نشان کرد: شهید اشرفی اصفهانی در سال‌های ۵۸ تا ۶۰ که علاوه بر جنگ تحمیلی، درگیری گروهک ها در استان کرمانشاه نمود بیشتری داشت، سال‌های سختی را گذراندند.

ماموستا قادری عنوان کرد: شهید اشرفی اصفهانی عالمی متواضع و ساده زیست بود و همواره با رویی گشاده با مهمانان برخورد می‌کرد.

وی گفت: عزت نفس ایشان مثال زدنی بود و خون خود را در راه خدا هدیه به انقلاب کرد.

 

 آیت الله اشرفی اصفهانی عالمی عامل بود که به رغم مشکلات در کرمانشاه ماند

به گزارش مرصادنیوز آیت الله مصطفی علما امروز پنج شنبه در کنگره بزرگداشت چهارمین شهید محراب شهید آیت الله اشرفی اصفهانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، سالروز ورود رهبر انقلاب را به استان کرمانشاه تبریک گفت و اظهار داشت: آیت الله اشرفی اصفهانی عالمی عامل بود که به رغم مشکلات در کرمانشاه ماند و کرمانشاه و انقلاب را مدیریت کرد و توانست منشأ خدمات بزرگ علمی برای حوزه های علمیه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، گفت: آن شهید لباس رزم می‌پوشید و در جبهه حضور مؤثر و پیوسته داشت و دفاع از نظام، امام و انقلاب را عملا به ما نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن قصد داشت با شهادت شهدای محراب پر و بال امام راحل را بشکند و جلوی نهضت امام را بگیرند اما این شهدا با اهدای خون دفاع از کشور و امام را نهادینه کردند.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید آیت الله اشرفی اصفهانی نیز در ادامه با اشاره به بیانات گهر بار از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت این شهید بزرگوار گفت: شهید آیت الله اشرفی اصفهانی یکی از شخصیت های کم نظیر اسلام بود.

 شهدای محراب در بین شهدای کشور غریب هستند

وی خاطرنشان کرد: شهدای محراب در بین شهدای کشور غریب هستند و باید همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهد رجایی و باهنر ایامی از سال را به نام این شهدای گرانقدر نامگذاری شود.

حجت الاسلام اشرفی اصفهانی افزود: متاسفانه شهدای محراب برای بیش از ۴۰درصد مردم‌ناشناخته هستند و شاید اسامی آنها را هم ندارند که در این خصوص صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بنیاد شهید بی تقصیر نباشند.

وی بیان داشت: جوانان از شخصیت و جایگاه شهدای محراب اطلاعی ندارند و این اقدامی که از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در معرفی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محراب در پیش گرفته شده است فرصت خوبی است تا جوانان را با این شهدا و سبک زندگی آنها آشنا کنیم.  

وی افزود: اگر امروز در آرامش کامل به سر می بریم مدیون خون شهدا هستیم و از برکت خون همین شهداست که امروز کشوری قدرتمند در مقابل دشمنان داریم.

 

انتهای پیام/

نظر شما