شناسهٔ خبر: 50153996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

شهدای محراب الگوی ارزشمندی برای طلاب و جوانان هستند

کرمانشاه - ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به زندگی زاهدانه، عارفانه و معنوی شهدای محراب گفت: ما در معرفی زندگی سرشار از زهد و اخلاص ، تقوا و معنویت شهدای محراب غفلت کرده‌ایم زیرا اگر به زندگی آنان نگاه کنیم می بینیم ذخایر ارزشمندی برای الگو زندگی طلاب و جوانان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری روز پنجشنبه در کنگره چهارمین شهید محراب آیت الله شهید " عطاالله اشرفی اصفهانی" که با حضور مسئولان ارشد و شخصیت های برجسته سنی و شیعه استان کرمانشاه در سرسرای بعثت برگزار شد؛ نام بردن از بزرگان جامعه را مصداق آیات قرآن کریم دانست و افزود: در آیات متعدد خداوند در قالب داستان به معرفی بزرگان و پیامبران و داستان های آنان را برای مردم به عنوان الگو و اسوه معرفی می کند تا یاد بگیرند و در زندگی از رفتار و منش و سیره آنها پیروی کنند.

او یادآوری کرد نام بردن از شخصیت های بارز انقلاب و اسلام برای الگوسازی در بین مردم و طلاب کار خدایی و پسندیده است.

او شهدای محراب را ستاره های درخشان در سپهر پرستاره شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این شهیدان بزرگوار دارای مجموعه ای خصایص الهی هستند که سالهای طولانی عمر با برکت شان در صف جهاد اکبر با زهد و تقوا، اخلاص باطن ، معنویت و عرفان با استقامت و مقاومت در برابر هوای نفس در جمیع جهات در خود گرد آوری کرده اند تا به سطح بالایی از عرفان و معنویت رسیده بودند.

حاج علی اکبری شهدای محراب را از شخصیت های بزرگ انقلاب و جهاد و مقاومت و ایستادگی و مصداق بارز مومن صادق براساس رویت قرآنی دانست که اعمال و رفتار و گفتار و کردار آنها الهی یکی بود.

کنگره شهدای محراب را باید ملی و سراسری برگزار کنیم

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در معرفی شهدای محراب به جامعه به ویژه طلاب و جوانان کوتاهی کرده‌ایم، گفت: در مکتب زندگی این بزرگان می توان شاگردان زیادی تربیت و پرورش داد تا به اسلام و مسلمین و جامعه خدمت کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه تهیه یک بانک اطلاعاتی از تمام خاطرات و مستندات و زندگینامه شهدای محراب در دست اجرا است؛ از برگزاری کنگره ملی شهدای محراب در آینده نزدیگ با جمع اوری تمام اسناد و خاطرات این شهدا خبر داد.

او اظهار کرد: از نظر اینکه این شهدا را به دانش اموزان، جوانان و مردم از طریق صدا و سیما، آموزش و پرورش ، به ویژه حوزه علمیه و دانشگاه معرفی نکرده ایم در حق آنان ظلم مرتکب شدیم بنابراین در نظر داریم از تمام ظرفیت های هنری، فرهنگی، اجتماعی برای شناسایی، کشف و استخراج ابعاد مختلف زندگی آنان استفاده کنیم تا سیره و مکتب زندگی آنان را به جوانان منتقل کنیم.

شهید اشرفی اصفهانی عالم عمل و همیشه در میدان حضور داشت

این مقام مسئوول در بخش پایانی سخنرانی خود شهید اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب را عالم عمل، عارف حقیقت جو و مطیع امر مولا معرفی کرد و گفت: او سالها با زهد و تقوا که مرکز زندگی الهی است زندگی کرد و مهم ترین خصلت بارز او این بود خودش اهل عمل به اخلاقیات و معنویت دین بود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین یکی از ویژگی های بارز شهید اشرفی اصفهانی را با توجه تنوع مذهبی و قومی استان کرمانشاه شخصیت تقریبی او عنوان کرد که سالها قبل از انقلاب مرکز و محور وحدت و اتحاد بین اقوام و مذاهب فراوان این منطقه بوده است.

وی همچنین به تلاش این عالم بزرگ اسلام در رشد و توسعه اسلام و انقلاب در کمک به ساخت حوزه علمیه، مسجد، تکیه و حسینه اشاره کرد و گفت: شهید اشرفی اصفهانی یک شخصیت قرآنی داشت و همواره محو و انس با قرآن داشت  و در راستای خدا و قرآن قلم می زد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه گفت: مهم ترین درسی که امروز می توانیم از شهید آیت الله اشرفی اصفهانی یاد بگیرم اینکه در عمل به مصادق الهی حضور داشته باشیم و این را در متن انقلاب و جبهه و جنگ که خودش شخصا با لباس بسیجی حضور داشت به ما یاد داد.

او گفت: اگر می خواهیم مطالب و  نصحیتی را به جوانان  منتقل کنیم علما خودشان در میان مردم حضوری میدان داشته باشند تا بتوانند در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشند.

شهید آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه اسبق کرمانشاه ظهر روز جمعه ۲۳ مهر سال ۱۳۶۱ و در سن ۸۰ سالگی در محراب نماز جمعه به شهادت رسید.

نظر شما