شناسهٔ خبر: 50153456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیانیه حزب الله و جنبش امل لبنان در واکنش به ناآرامی‌های بیروت

حزب الله و جنبش امل لبنان در واکنش به تحولات و نا آرامی‌های امروز بیروت بیانیه مشترکی صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از شبکه المیادین، حزب الله و جنبش امل لبنان در واکنش به تحولات و ناآرامی‌های امروز بیروت در بیانیه مشترکی اعلام کردند: حدود ساعات ۱۰ و ۴۵ دقیقه امروز به وقت محلی، شرکت کنندگان در تجمع مسالمت آمیز مقابل کاخ دادگستری هدف تیراندازی تک تیراندازان قرار گرفتند.

این بیانیه می‌افزاید: این تیراندازی از سوی تک تیرانداز‌هایی صورت گرفت که روی بام ساختمان‌ها مستقر شده بودند. پس از این حادثه، تیراندازی‌های گسترده آغاز و به شهید و زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان منجر شد. تیراندازان عمدتا تظاهرکنندگان را از ناحیه سر هدف قرار می‌دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوز از سوی گروه‌های مسلح سازمان یافته با هدف سوق دادن کشور به سوی فتنه انجام گرفت. طرف‌هایی که اقدامات تحریک آمیز انجام می‌دهند و کسانی که برای کسب دستاورد‌های سیاسی پشت خون شهدا و قربانیان انفجار بیروت قرار دارند، مسئول این فتنه انگیزی هستند.

حزب الله و جنبش امل در پایان اعلام کردند: از ارتش لبنان می‌خواهیم مسئولیت خود را به عهده بگیرد و به سرعت برای بازداشت فتنه انگیزان وارد میدان شود. همه حامیان و هواداران خود را به آرامش و کشیده نشدن به دام فتنه پلید دعوت می‌کنیم.

نظر شما