شناسهٔ خبر: 50148388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام آمادگی «گردان های قدس» برای نبرد با صهیونیست ها

تهران – ایرنا – در پی اعلام «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین مبنی بر حمایت از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، «گردان های قدس» در بیانیه ای خبر از بسیج عمومی و آمادگی برای نبرد با صهیونیست ها داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین چهارشنبه شب گذشته گفت که برای دفاع از اسرای فلسطینی حتی اگر لازم باشد به سمت جنگ هم می‌رویم.

پایگاه خبری «معا» فلسطین در این باره نوشت که زیاد النخاله افزود است: ما فرزندان خود را در زندان‌های صهیونیستی رها نمی کنیم تا قربانی دست دشمن شوند؛ در کنار آنها خواهیم بود و با هر آنچه در اختیار داریم از آنان پشتیبانی می‌کنیم.

وی تاکید کرد که حتی اگر نیاز باشد برای دفاع از آن‌ها به سمت جنگ هم می رویم و هیچ توافق یا ملاحظه دیگری مانع ما را از این کار نخواهد بود.

گردان‌های قدس در بیانیه خود تاکید کردند که در پی دستور زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی، مبارزان خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.
در بیانیه این گردان ها آمده است که مجاهدان ما در حالت آماده‌باش کامل و تنها منتظر یک اشاره هستند.
النخاله شب گذشته به رژیم صهیونیستی هشدار داد که ادامه تعرض ها و خشونت ها علیه اسرای فلسطینی ممکن است به جنگی دیگر با این رژیم بینجامد.

در همین پیوند، تارنمای شبکه خبری «روسیا الیوم» امروز نوشت که گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده است که «سخنان فرمانده زیاد النخاله (دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین) را در مورد شکنجه ها، سختی ها و آنچه بر اسرای قهرمان ما در زندان های دشمن صهیونیستی می رود، دریافت کردیم و با مسئولیت بالا آماده نبرد هستیم.»

روز چهارشنبه، «قدورة فارس»، رئیس گروه اسیران فلسطین اعلام کرد که ۲۵۰ نفر از اسرای جنبش جهاد اسلامی در زندان های اسرائیل در اعتراض به «اقدام های وحشیانه» علیه اسیران دست به اعتصاب غذای علنی زده اند.

پیش تر «طارق عزالدین»، سخنگوی جهاد اسلامی هم خبر از اعتصاب غذای ۱۵۰ اسیر این جنبش در زندان‌های رژیم صهیونیستی داده بود.

وی گفت که آغاز اعتصاب غذای اسرا گامی در مسیر تشدید تدریجی نبرد اسرا علیه مدیریت زندان های این رژیم و دستگاه اطلاعاتی آن است.

سازمان زندان‌های صهیونیستی به ویژه پس از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع»، اقدام های غیر قانونی علیه اسیران را شدت بخشیده و مجازات‌های سنگینی را بر آن‌ها اعمال کرده است.

در همین راستا، دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دو اسیر دیگر را به کمک به شش اسیر فراری از زندان جلبوع متهم و احکام و مجازات‌های سنگینی برای آنان صادر کرد.

نظر شما