شناسهٔ خبر: 50129444 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آمادگی کامل دانشگاه آزاد برای آموزش‌ های حضوری از ۱۵ آبان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای آموزش‌های حضوری از ۱۵ آبان کاملا آمادگی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی،  درباره اختلال در سامانه‌های الکترونیکی اظهار کرد: هیچ سامانه‌ای بدون مشکل نمی‌شود.

او افزود: دانشجویان فقط ظاهر قضیه را می‌بینند، در واقع برخی از اختلالات سامانه‌ای به علت مشکلات داده‌ای و بحث‌های فنی است.

طهرانچی تصریح کرد: سامانه وادانا موفق‌ترین سیستم آموزشی بوده که حدود ۵۰۰ هزار کلاس در آن به صورت یکپارچه برگزار شده است و امتحانات هم حدود ۳۰۰ هزار عدد بوده است که در مجموع ۶ میلیون کلاس را تجربه کردیم و با این زیر ساختی که در کشور وجود دارد نمره قبولی به دانشجویان می‌دهیم، اما نمره بالا هنوز کار دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره آمادگی دانشگاه برای آموزش‌های حضوری گفت: بازگشایی حضوری به دو عامل بیرونی و داخلی بستگی دارد. عامل بیرونی یعنی اینکه دانشجویان دو دز واکسن را تزریق کنند تا محیطی فاقد از ویروس کرونا برای آن‌ها مهیا شود.

طهرانچی اضافه کرد: از لحاظ عوامل داخلی امسال آمادگی کامل آموزش‌های حضوری را از ۶ ماه گذشته داشته ایم و تمامی رستوران ها، خوابگاه‌ها و حضور دانشجویان در دانشگاه را با اتخاذ برنامه ریزی‌های مناسب کامل کرده ایم.

او ادامه داد: برنامه دانشگاه آزاد اسلامی به اینصورت است تا طبق روال اعلام شده کاملا آماده پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه باشیم، همچنین بی صبرانه منتظر حضور آن‌ها هستیم؛ چرا که دانشگاه با حضور دانشجو معنا پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم مطابق اعلام وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا؛ بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان برای دانشجویان کارشناسی و از همین روز‌ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد را محقق کنیم.

طهرانچی گفت: حدود یک سال و نیمی است که دانشجویان به صورت حضوری در محیط دانشگاه نبوده اند و هم اکنون آمادگی کامل را برای حضور آن‌ها در دانشگاه‌ها داریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از لحاظ درونی برای ۱۵ آبان در حال آمادگی ورود تمامی دانشجویان به دانشگاه هستیم، ضمن اینکه منتظر شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا هم برای این امر هستیم تا سلامت دانشجویان به خطر نیفتد.

برچسب‌ها:

نظر شما