شناسهٔ خبر: 50121085 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ند پرایس: مذاکرات آمریکا با طالبان در مورد کمک‌های بشردوستانه به افغانستان سازنده بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مذاکرات مقامات آمریکایی با مقامات گروه طالبان در دوحه سازنده و مثمر ثمر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در دیدار دو روزه که میان مقاماتی از آمریکا با رهبران گروه طالبان در دوحه قطر برگزار شد، موضوع ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان مورد بررسی قرار گرفت. گفته می‌شود مقاماتی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و نیز آژانس توسعه روابط بین الملل این کشور در این مذاکرات حضور داشتند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این دیدار را سازنده خواند. وی گفت: این مذاکرات بر رفع نگرانی‌های واشنگتن در مورد خروج امن شهروندان آمریکایی و سایر اتباع خارجی و نیز موضوعات حقوق بشری متمرکز بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما بار‌ها اعلام کرده ایم طالبان در نهایت بر اساس رفتار و اقداماتشان قضاوت خواهند شد نه بر مبنای گفته‌هایش. جلسه جداگانه‌ای با نمایندگان طالبان با حضور مقاماتی از اتحادیه اروپا و مقاماتی از دولت آمریکا روز گذشته در دوحه قطر برگزار شد.

از زمان تصرف افغانستان به دست طالبان، آمریکا تمامی کمک‌های خود به مردم افغانستان در زمینه‌های مختلف را متوقف کرده است، اما مدعیست هنوز از طریق گروه‌های غیردولتی به ارسال کمک‌های بشردوستانه خود ادامه می‌دهد.

رهبران گروه طالبان بار‌ها از مقامات آمریکایی درخواست کرده اند ذخایر ارزی افغانستان که در بانک‌های خارجیست را در اختیار آن‌ها قرار دهد. در صورت آزاد نشدن ذخایر ارزی افغانستان در بانک‌های خارجی این کشور با بحرانی انسانی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما