شناسهٔ خبر: 50112916 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مطرح کرد

افزایش ۵.۵ برابری صادرات خودرو

مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از افزایش ۵.۵ برابری صادرات خودروی سواری در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس‌های سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درباره مقاصد صادرات خودرو نمی‌توانیم اطلاع رسانی کنیم گفت: در بخش خودروهای صادراتی هیچ تعهد معوقی در داخل نداریم ضمن اینکه با لحاظ کردن استانداردهای صادراتی خودروهای تجاری، به زودی صادرات این خودروها را نیز آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در اتوبوس آمبولانس، همه امکانات مورد نیاز دیده شده است؛ ضمن اینکه خدمات لازم اورژانس نیز در این خودرو تامین شده است.

مقیمی گفت: این اتوبوس از نظر فنی طوری طراحی شده که ایمنی مناسبی دارد، در حوزه کیفیت نیز بسیار خوب پیش رفته و جلوی خروج ارز با تولید این اتوبوس گرفته شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال در مقایسه با دوره مشابه، رشد ۱۷۰ درصدی در تولید محصولات ایران خودرو دیزل داشته ایم که این نشان دهنده اراده گروه است. ضمن اینکه موضوع ساخت داخل و نوآوری در محصول جدید را در پیش گرفتیم.

مقیمی گفت: وقتی رشد تولید را در گروه صنعتی دنبال می‌کنیم زنجیره تامین نیز دنبال می‌شود. به دنبال تولید محصول جدید هستیم در این باره در ایران‌خودرو دیزل، ۱۷۷ قطعه داخلی سازی شده که۱۱۴ قطعه مربوط به همین اتوبوس آمبولانس بوده است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه داخلی سازی ۱۵۱ قطعه در برنامه ایران‌خودرو دیزل است، گفت: از ارزبری ۵۸ هزار یورویی اکنون به ۳۶ هزار یورو رسیده ایم و بر اساس برنامه به خودکفایی ۶۷ درصد تا پایان سال خواهیم رسید.

نظر شما