شناسهٔ خبر: 50085290 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در دانشکده علوم پزشکی نیشابور؛

نشست مشورتی و هم اندیشی برنامه‌ریزی بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد برگزار شد

با حضور رابطین قرآنی آیین‌نامه بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد تشریح و نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت نام اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا نیشابور، نشست مشورتی و هم اندیشی بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد با حضور مدیر تعالی فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه و رابطین قرآنی دانشکده در راستای برنامه ریزی این جشنواره روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد.

مهندس احمد شهبازی نیا مدیر تعالی فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه با اشاره به استقبال بی نظیر دانشگاهیان دانشکده علوم پزشکی  نیشابور از  بیست و پنجمین جشنواره قرآنی گفت: سال گذشته با ثبت نام بیش از ۵۰ درصد ظرفیت دانشکده موفق به کسب ۱۴ رتبه کشوری در بخشهای مختلف جشنواره شدیم و این موفقیت حاصل برنامه ریزی های منسجم و همکاری رابطین قرآنی در اطلاع رسانی و  ترویج آموزه های قرآنی است.

شهبازی نیا از رابطین قرآنی خواست تا امسال نیز با تبلیغ جشنواره قرآنی و دعوت از همکاران برای حضور پرشور در این جشنواره در جهت گسترش فعالیت های قرآنی همت خود را به کار گیرند.

 در ادامه به موضوعاتی همچون نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت نام، روش‌های جذب کارکنان، اساتید و دانشجویان و تشریح آیین‌نامه بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد پرداخته شد.

بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد شامل ۶ بخش و ۵۵ رشته به شرح زیر می‌باشد:

بخش آوایی: شامل ۱۵ رشته قرائت تحقیق ،قرائت ترتیل، حفظ سوره انسان با ترجمه، حفظ جزء سی‌ام ، حفظ سه جزء اول، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول ،حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات خوانی، ترجمه خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح، و ابتهال می باشد.

بخش معارفی: شامل ۱۲ رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با احادیث اهل بیت علیهم السلام، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ صحیفه سجادیه، آشنایی با سیره معصومان علیهم السلام، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، سبک زندگی قرآنی، نماز

بخش پژوهشی: شامل پنج رشته مقاله‌نویسی، نقد کتاب، تلخیص کتاب، ایده پردازی ،تالیف کتاب

بخش فناوری فضای مجازی و تولیدات رسانه ای: شامل ۴ رشته تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن، کانال های مجازی، تولید سامانه ثبت نام جشنواره قرآنی هدهد

بخش ادبی: شامل پنج رشته شعر نو، شعر کلاسیک، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی

هنری: شامل ۱۴ رشته خوشنویسی به روش نسخ، خوشنویسی به روش ثلث، خوشنویسی به روش نستعلیق، نقاشی خط، نقاشی، عکاسی، معرق و منبت، تابلوفرش، تذهیب، فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، طراحی پوستر، تئاتر صحنه‌ای ،نماهنگ

بیست‌وششمین دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور(هدهد) مانند سنوات گذشته در دو مرحله دانشگاهی و سراسری برگزار خواهد شد و در گروه دانشجویان در تعدادی از رشته‌ها، مرحله ملی نیز اجرا خواهد شد.

زمانبندی جشنواره :

۱. ابلاغ آیین‌نامه به دانشگاه ها و سازمانها توسط مرکز قرآن از ابتدای مهر

۲.تبلیغات، اطلاع رسانی و ثبت نام در سامانه جشنواره از ابتدای مهرماه  لغایت ۳۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت

۳.بارگذاری آثار مرحله دانشگاهی بخش آوایی در سامانه توسط شرکت‌کنندگان حداکثر تا آخر مهر ماه می باشد.

برگزاری مرحله دانشگاهی بخش های آوایی و معارفی توسط دانشگاه ۱۸لغایت ۲۴ آبان ماه مصادف با هفته قرآن می باشد.

هر دانشجو می تواند در تمام بخش ها شرکت نماید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

امسال آزمون های این جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند از طریق لینک  https://quran.behdasht.gov.ir/login  در جشنواره ثبت نام نموده و یا با تکمیل فرم پیوست شده و ارسال آن به کارشناسان مدیریت فرهنگی در جشنواره شرکت نمایند.  شماره تماس جهت اطلاع بیشتر ۴۲۶۳۲۴۷۰ داخلی ۱۳۲ - ۱۳۳ – ۱۸۶

دریافت آیین نامه اجرایی بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد

دریافت فرم ثبت نام بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد

نظر شما