شناسهٔ خبر: 50083408 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی خبر داد:

توزیع ۳۷ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش اطعام حسینی

تهران - ایرنا - رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی (ع) از توزیع ۳۷ میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان در ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: در طرح احسان حسینی نیز بیش از ۱.۵ میلیون بسته ارزاق در مناطق محروم کشور توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید باجلان روز دوشنبه در نشست خبری با تبریک فرار رسیدن ایام ربیع‌الاول افزود: چهارمین مرحله از پویش اطعام و احسان حسینی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برقراری رزمایش همدلی، مواسات و کمک‌های مومنانه در ماه محرم و صفر ۱۴۰۰ با مشارکت گسترده مردم، خیران، گروه‌های جهادی، بسیج و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این پویش ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد، ادامه داد: برای طبخ این میزان غذای گرم در مجموع ۱۰۶۶ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و هزینه شد.

معاون اداری و مالی کمیته امداد از فعالیت ۳۸۵۳ آشپزخانه در طرح اطعام حسینی خبر داد و تاکید کرد: فعالیت این مراکز به طور کامل مردمی و زیر نظر مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی بوده و ۱۵۱ هزار نیروی داوطلب در تهیه و توزیع غذای گرم در آشپزخانه‌ها فعالیت کردند.

باجلان با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های وزارت بهداشت در تمام مراحل طبخ و توزیع غذای گرم، خاطرنشان کرد: در مناطق صعب‌العبور که امکان توزیع غذای گرم با حفظ نکات بهداشتی وجود نداشت، کمیته امداد با همراهی گروه‌های مردمی اقدام به توزیع بسته‌های ارزاق به خانواده‌های نیازمند در قالب طرح احسان حسینی کرد.

وی اضافه کرد: در همین زمینه یک میلیون و ۵۳۳ هزار بسته ارزاق در مناطق محروم استان‌های مختلف از جمله سیستان و بلوپستان، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه و ... در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته ارزاق ۲۶۵ هزار تومان برآورد شده است، اظهار کرد: در مجموع ۴۰۵ میلیارد تومان از سوی خیران و مراکز نیکوکاری برای تامین این بسته‌های معیشتی هزینه شد.

باجلان با اشاره به اجرای طرح «نذر سردار شهید سلیمانی» در محرم و صفر امسال گفت: در این طرح نیز که با همراهی خانواده سردار رشید شهید سلیمانی برگزار شد، ۶۶۰ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۳۲ میلیارد تومان میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی تاکید کرد: در مجموع پویش‌های اطعام حسینی، احسان حسینی و طرح نذر شهید سلیمانی، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و به صورت غذای گرم، بسته‌های ارزاق و بسته‌های بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی از ثبت پویش اطعام و احسان حسینی در تقویم مناسبتی کمیته امداد خبر داد و افزود: مرحله بعدی این پویش با تکیه بر اعتماد مردم و مشارکت خیران، در ماه مبارک رمضان سال آینده برگزار می‌شود.

نظر شما