شناسهٔ خبر: 50077975 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

برگزاری یادبودهای مجازی و ادای احترام به هنرمندان درگذشته

صاحب‌خبر -

بانی‌فیلم: پس از جدی شدن خطرات مربوط به پاندمی کرونا برای تمامی افراد جامعه، یرخی از گروه‌های فعال در فضای مجازی توانستند با ایجاد بستری مناسب، فضای گفت‌و‌گو و تبادل نظر را فراهم کنند.
برخی از صفحات مجازی که بانی آنها از مقبولیت خاصی در میان کاربران برخوردار بود، رفته رفته توانستند خلاء نبود ارتباطات چهره به چهره میان افراد را پر کرده و شمار کسانی را که در این صفحات عضویت داشتند روز به روز بیشتر کنند.
یکی از صفحات مجازی مربوط به دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون، صفحه «کافه گفت‌و‌گو»ست که به همت محسن شایان‌فر تهیه‌کننده قدیمی پایه‌گذاری شده و مدیریت می‌شود.
این گروه که شمار اعضای شرکت‌کننده‌اش هر روز در حال افزایش است، به محملی برای تبادل‌نظر و شنیدن مشکلات و گرفتن راهنمایی و مشاوره میان فعالان حوزه سینما و تلویزیون بدل شده.
یکی از ویژگی‌های صفحه «کافه گفت‌و‌گو» در ایام فراگیری بیماری کووید۱۹، قرار دادن صفحه‌ای در کنار صفحه اصلی برای برگزاری مراسم مجازی یادبود هنرمندانی‌ست که راهی دیار باقی شده‌اند.
محسن شایان‌فر تهیه کننده قدیمی سینما با این ابتکار، ضمن ادای دین به روح هنرمندان درگذشته، تسلای خاطر بازماندگان را نیز فراهم می‌سازد.
شایان‌فر که سالهاست با گروه «کافه گفت‌وگو» همراه دست اندرکار سینماست از این گروه به عنوان یک نشان از همراهی و همبستگی اهالی سینما و تلویزیون نام می‌یرد که به صورتی خودجوش شکل گرفته تا مُسکنی بر دردهای هنرمندان داغدیده است.
این تهیه‌کننده قدیمی در باره صفحات یادبود می‌گوید: در این گروه طبق اعلام و ارسال لینک یادبود هنرمندان با حضور خانواده معزز هنرمندانی که دیگر در جمع ما نیستند و با حضور مسئولانه جمع وسیعی از هنرمندان طی یک روز برگزار می‌شود. هدف از این کار اعلام مراتب همدردی با خانواده‌های داغدار است و همه هنرمندان حاضر. به خانواده‌های عزادار تسلیت می‌گویند.
شایان‌فر معتقد است که این اعلام همدردی باعث می‌شود تا نوعی همبستگی و انسجام میان اعضای گروه با بازماندگان هنرمند رخت بربسته به وجود آید و موجبات آرامش خانواده عزیزان درگذشته فراهم شود.
شایان‌فر می‌گوید: این روندی‌ست که تاکنون در مناسبت‌های مختلف انجام شده و در پایان روز، گروه خانواده هنرمند مرحوم، جایگزین صفحه هنرمندان می‌شود تا در نهایت مطالب عنوان شده، به عنوان بخشی از گنجینه و دفتر یادبود برای بازماندگان هنرمند درگذشته باقی بماند.
این تهیه‌کننده قدیمی در پایان اعلام کرد تاکنون با ایجاد صفحه یادبود توانسته با همراهی اعضای گروه، برای زنده‌یادان کریم اکبری مبارکه، حمیدزاده صفایی، پرویز پورحسینی، محمد برسوزیان، سیامک اطلسی و فتحعلی اویسی مراسم بادبود برگزار کند.

نظر شما