شناسهٔ خبر: 50069387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای جالب مادر و پسری که همکلاسی و هم دانشگاهی بودند

مادر و پسری که در سال ۲۰۱۵ از سوریه فرار کرده بودند، با هم در انگلیس مدرک دانشگاهی گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از أخبارك.نت؛  روزنامه الحره گزارش داد که مانال رووه 47 ساله و پسرش بلال باتوس 18 ساله دوره علوم پزشکی را در دانشگاه ناتینگهام ترنت، پشت سر گذاشتند در حالی که هردو در یک دانشگاه و یک کلاس تحصیل می‌کردند. بلال می‌گوید که مادرش در شیمی بسیار خوب است، اما مادرش، مانال، می‌گوید انگلیسی پسرش بسیار خوب است بنابراین هردو به یکدیگر کمک می‌کنند.

 آن‌ها در سال ۲۰۱۵ به دلیل جنگ های داخلی از سوریه فرار کردند، تا آن لحظه، جنگ واقعی به نظر می‌رسید، اما شروع موشک باران خانه های مسکونی همه چیز را جدی تر کرد.

مادر و پسر هم دانشگاهی

مانال، که به عنوان تکنسین آزمایشگاه در یک بیمارستان محلی کار می‌کند، یادآور می‌شود:" وحشتناک بود، بیشتر کسانی که کشته میشدند غیرنظامی بودند".  چهار سال بود که جنگ ادامه داشت و ادامه آن باعث خروج خانواده های بسیاری به ویژه خانواده مانال از کشور شد.

آن‎ها از مرز ترکیه عبور کردند و یک سال در آنجا زندگی کردند و سپس در سال ۲۰۱۶ تحت برنامه اسکان مجدد به منطقه گیدلینگ ناتینگهام‌شایر منتقل شدند. در آن زمان هیچکدام از آن‌ها نمی‌توانستند انگلیسی صحبت کنند، اما همه آن‌ها تحصیل را دوباره از سر گرفتند و برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کردند. بلال طی سه سال GCSE (دوره آموزشی متوسطه) را گذراند، در دو سال دیگر، وی مدرک Btec in Science به همراه A-Levels در زبان عربی و جامعه شناسی دریافت کرد.

مادر و پسری که هم دانشگاهی بودند

در همین حال، مانال مطلع شد که اگر می‌خواهد در آزمایشگاه یا بیمارستانی در انگلستان کار کند، به مدرکی از یک دانشگاه انگلیسی نیاز دارد تا با مدرکی که از دانشگاه دمشق گرفته است همخوانی داشته باشد. بلال نیز پس از ملاقات مکرر با مادرش در بیمارستان در سوریه، زیست پزشکی را انتخاب کرده بود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما