شناسهٔ خبر: 50056153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از آغاز واکسیناسیون سراسری انجام شد؛

تزریق بیش از ۳.۵ میلیون دز واکسن کرونا در خراسان رضوی

مشهد - مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا به جامعه هدف بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر صادقی با بیان این‌که از ابتدای شروع برنامه واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۳ میلیون ۵۲۱ هزار و ۵۹۱ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف بالای ۱۲ سال خراسان رضوی تزریق شده است، اظهار کرد: از این تعداد، ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۶۷ عدد دُز اول و ۹۵۹ هزار و ۱۲۴ نفر نیز دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون تمامی متولدان سال ۱۳۸۲ به قبل همه روزه در مراکز ثابت، تجمیعی، خودرویی و سیار اتوبوسی فعال واکسیناسیون شهر مشهد و شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که روزهای کنونی بهترین فرصت برای انجام واکسیناسیون کرونا است، تأکید کرد: در حال حاضر تمامی گروه‌های سنی ۱۲ سال به بالا می‌توانند برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند و امیدواریم با مراجعه به‌موقع مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در آبان ماه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سه روز پایانی ماه صفر همکاری بسیار خوبی میان دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، فرمانداری، استانداری و آستان قدس رضوی شکل گرفت و شش دستگاه اتوبوس جهت انجام واکسیناسیون در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر بودند و در حرم مطهر رضوی نیز پایگاه تجمیعی امام رضا (ع) در رواق دارالمرحمه و پایگاه سیار اتوبوسی در پارکینگ فعال بود.

صادقی با اشاره به این‌که درصد قابل توجهی از زائران به همراه جمع زیادی از مشهدی‌ها واکسینه شدند و کنترل، تست‌گیری و تب‌سنجی نیز در مبادی ورودی شهر مشهد انجام شد، تصریح کرد: تأکید ما در روزهای پایانی ماه صفر روی واکسیناسیون مجاوران بود و واکسیناسیون زائران به جهت خستگی پیاده‌روی در دستور کار نبود اما اگر کسی تمایل داشت واکسینه می‌شد.

وی اضافه کرد: در بحث تزریق دُز دوم واکسن زائران نیز الزامی به حضورشان در شهر مشهد نیست و می‌توانند نوبت دوم واکسن را در شهر خود دریافت کنند.

مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کسانی که واکسن کرونا زده‌اند نباید تصور کنند به طور کامل در برابر این ویروس مصونیت دارند زیرا هیچ واکسنی تضمین ۱۰۰ درصدی ندارد و همه باید خود را موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به نکات پیشگیرانه بدانند.

نظر شما