شناسهٔ خبر: 50005650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امیرعبداللهیان: با قدرت در کنار لبنان می‌ایستیم/ آماده‌ هرگونه مساعدت برای عبور لبنان از شرایط کنونی هستیم

وزیر امور خارجه با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار لبنان در همه بحران‌ها خواهد ایستاد، گفت: آماده‌ هرگونه مساعدت برای عبور این کشور از شرایط کنونی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته (چهارشنبه) در رأس هیأتی و بعد از سفر به روسیه وارد بیروت پایتخت لبنان شد، امروز (پنجشنبه) در ادامه دیدارهایش با مقامات لبنانی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 
* جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار لبنان در همه بحران‌ها خواهد ایستاد
 
وزیر امور خارجه کشورمان پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های انجام شده بین مقامات دو کشور ایران و لبنان اظهار داشت: در این دیدار بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردیم.
 
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: همچنین از نقش ویژه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی تجلیل به عمل آوردیم.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار لبنان در همه بحران‌ها خواهد ایستاد.
 
وزیر خارجه خاطرنشان کرد: اتفاق نظر داشتیم که مشکلات منطقه باید در درون منطقه و با حضور اهل منطقه حل و فصل شود.
 
* آمادگی داریم برای عبور لبنان از شرایط کنونی همه گونه مساعدت را به عمل بیاوریم
 
امیرعبداللهیان ادامه داد: تداوم گفت‌وگوهای ایرانی - سعودی را مثبت ارزیابی کردیم و معتقدیم حضور نیروهای خارجی و بیگانگان در منطقه عامل اصلی مشکلات و تنش‌ها در منطقه ماست.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که در مورد تحولات در افغانستان گفت‌وگوهای مفصلی را با یکدیگر داشتیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای عبور لبنان از شرایط کنونی همه گونه مساعدت را به عمل بیاورد.
 
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش در بیروت پایتخت لبنان به سر می‌برد، صبح امروز (پنجشنبه) ۱۵ مهر ماه نیز با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار و درباره موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کرد.
 
رئیس جمهور لبنان در دیدار امیرعبداللهیان با بیان این‌که مردم و مسئولان لبنان، جمهوری اسلامی ایران را دوست خود می‌دانند، گفت‌وگوها بین ایران و عربستان سعودی را مهم برشمرد. (اینجا بخوانید)
 
امیرعبداللهیان شب گذشته در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در لبنان به مردم بزرگ و مقاوم این کشور گفت:‌ من به همراه همکارانم در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از لبنان ادامه خواهد داد. ما برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند.
 
وی افزود: اطمینان داریم که مردم لبنان همانند گذشته از این مرحله سخت نیز با پیروزی عبور خواهند کرد.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۳۱ شهریور ماه در پیامی به همتای لبنانی تشکیل دولت لبنان را گام مهمی برای عبور از مشکلات و تحقق آمال و آرزوهای ملت مقاوم لبنان خواند و گفت: ایران همواره در کنار ملت و دولت این کشور خواهد بود. (اینجا بخوانید)
 
امیرعبداللهیان پیش از بیروت نیز به مسکو سفر کرد. وزیر امور خارجه پس از تصدی این سمت به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد رفت و از آنجا برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد. وی همچنین در سفر آیت الله رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان وی را همراهی کرد و در اواخر شهریور ماه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت.
 
 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما