شناسهٔ خبر: 49899454 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

این کودکان سلامت روانی بهتری دارند

فارس

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، کودکانی که صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، کودکانی که صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

متخصصان تغذیه دانشگاه آنگلیای شرقی که این مطالعه را سرپرستی کردند، کیفیت وعده‌های غذایی و میان وعده‌های کودکان را «نگران کننده» توصیف کردند.

آنها ۱۰ هزار و ۸۵۳ دانش آموز در ۵۰ مدرسه را در مورد رژیم غذایی و سلامت روانی آنها مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، کودکانی که  صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می‌خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

محققان هشدار می‌دهند رژیم غذایی نامناسب به همان اندازه خشونت ، برای سلامت دانش آموزان مضر است. محققان این پژوهش خواستار اقدام فوری برای تغییر وعده‌های غذایی کودکان و بهبود کیفیت آنها شدند و تءکید کردند عدم عمل به این توصیه بر رشد و آموزش کودکان تأثیر می‌گذارد، زیرا مانع تمرکز آنها در کلاس می‌شود.

تنها ۲۵ درصد از دانش آموزان دبیرستانی و ۲۸.۵ درصد از دانش آموزان دبستانی گزارش دادند که روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات توصیه شده مصرف می‌کنند.

آیلسا ولچ، محقق ارشد این مطالعه گفت: «اهمیت بهداشت روانی و بهزیستی در اوایل زندگی به طور فزاینده‌ای شناخته شده است؛ به این دلیل که مشکلات روانی نوجوانان اغلب در بزرگسالی ادامه می‌یابد و منجر به نتایج  بدتر می‌شود. استراتژی‌های بهداشت عمومی و سیاست‌های مدرسه باید طوری تدوین شود تا اطمینان حاصل شود که تغذیه با کیفیت خوب برای همه کودکان قبل و در طول مدرسه در دسترس است تا بهزیستی روانی بهینه شود و کودکان را در به کارگیری پتانسیل کامل خود توانمند سازد».

یافته‌های این پژوهش در مجله «BMJ Nutrition Prevention & Health» منتشر شده است.

نظر شما