شناسهٔ خبر: 49899348 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون فرهنگی هنری «رأفت»:

خدمات بچه‌های مسجد برای دانش آموزان محروم و ایتام در سالروز شهادت امام رضا (ع)

هاشمی با اشاره به استمرار کمک های مومنانه توسط کانون رأفت مسجد مصلی امام رضا(ع) جاجرم از اهدای کارت هدیه به کودکان ایتام خبر داد و گفت: به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید نیز لوزام التحریر و کفش به دانش آموزان محروم خریداری و توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ، کانون فرهنگی هنری «رأفت» در جوار مسجد مصلي امام رضا(ع) در شوقان شهرستان جاجرم یکی از کانون های مسجدی فعال استان خراسان شمالی است، این کانون در طرح ملی «فهما۱» و طرح ملی «ایران قوی»، جزو کانون های منتخب معرفی شده است و در طول سال ها فعالیت در حمایت از اهالی روستای شوقان و روستاهای حاشیه ای جاجرم فعالیت های شاخصی انجام داده است.

 

«هاجرالسادات هاشمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به برنامه ها و رویکردهای کانون رافت مصلی امام رضا(ع) گفت: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر بنا داریم بسته های گوشت را با همکاری برنامه «سمت خدا» و کانون حضرت خدیجه(س) میان خانواده های محروم توزیع کنیم، همچنین به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید لوازم التحریر به ارزش ۱۵ میلیون تومان و  کفش برای دانش آموزان نیازمند به ارزش ۱۰ میلیون تومان خریداری و توزیع شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری   «رأفت» بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) بنا داریم با همکاری پنج نانوایی محله، نان صلواتی میان خانواده ها توزیع کنیم و به هشت کودک یتیم روستا کارت هدیه ۴۵۰ هزار تومانی اهدا می کنیم، همچنین، توزیع غذای گرم میان ۳۰۰ خانواده محروم و حاشیه نشین به این مناسبت انجام خواهد شد.

 

وی همچنین از توزیع یک هزار غذای گرم میان اهالی روستا و اطراف به مناسبت  اربعین حسینی خبر داد و گفت: با همکاری مرکز فنی و حرفه ای منطقه آموزش خیاطی و رشته های فنی برای علاقه مندان در روستا برگزار می شود و در نظر داریم در روستا کارگاه خیاطی برای بانوان راه اندازی کنیم.

 

 هاشمی اجرای طرح «شنبه های کتاب»، جشنواره ملی «روح مقاومت» و معرفی شهدای دانش آموز، اجرای طرح تلاوت نور، تفسیر و آموزش قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی و فراخوان جشنواره ها، کارگاه آموزشي تربيت مربي سبک زندگی و سه شنبه هاي تکريم. جشنواره کودکانه فهما، اردوی ورزشي ويژه دختران، تجديد ميثاق با رهبري، مسابقات نقاشی، نکات تربیتی و اخلاقی، خلاقیت و احکام، انیمیشن، برنامه های هنری و فرهنگی شامل شعرخوانی، قصه خوانی و داستان و معرفی الگوی برتر را بخشی از برنامه های کانون رافت مصلی امام رضا(ع)  در طول سال نام برد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «رأفت» با اشاره به برنامه های مورد توجه کانون در بحث کمک رسانی به محرومان و نیازمندان بویژه پس از شیوع بیماری کرونا گفت: در چندین مرحله بیش از سه هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است و طبخ غذای گرم در مناسبت های مذهبی همچنان استمرار دارد. علاوه بر آن در مناسبت هایی همچون عید غدیر خم 40 کارت هدیه به محروما اهدا شده است و در سال گذشته به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید قریب هشت میلیون تومان لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند خریداری و اهدا شد.

 

 هاشمی همچنین به بحث کارآفرینی و اشتغال جوانان و بانوان سرپرست خانوار که به همت این کانون انجام شده است هم اشاره کرد و افزود: با برگزاری دوره های بافندگی، قالیبافی و مکانیک توانستیم برای تعدادی از جوانان شغل ایجاد کنیم و پس از شیوع بیماری کرونا نیز با راه اندازی کارگاه تولید ماسک برای بانوان سرپرست خانوار اشتغال‌زایی انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری   «رأفت» بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری دوره های آموزشی برای کلیه مقاطع سنی را از دیگر برنامه های مورد توجه در این کانون نام برد و تصریح کرد: با راه اندازی کانال و عضویت بیش از 17 هزار نفر برنامه های قرآنی را برای مخاطبان اجرا می کنیم و معرفی الگوهای برتر، آشنایی با پیامبران و ائمه اطهار(ع)، اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی، آشنا کردن بچه های مسجد با سیره شهدا و ابعاد مسئله مهدویت و انتظار، برگزاری مسابقات فرهنگی و بارگذاری محتوای دینی در کانال کانون بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است.

 

پایان پیام/40

نظر شما