شناسهٔ خبر: 49849948 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

دهقانی: یکی از چالش‌های ما کرونا است/ می‌توانستیم روی سکو برویم

صاحب‌خبر - افسانه دهقانی ، در خصوص موفقیت تیم هندبال بانوان و کسب جواز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا اظهار داشت: این پیروزی تاریخی و شیرین را به زنان کشورم، ورزشکاران و‌ خانواده هندبال تبریک می‌گویم. خوشحالیم که در این دوره سهمیه مسابقات جهانی برای اولین بار در یک رشته توپی توسط هندبال به دست آمد.  دختران ما شایسته این موفقیت بودند.
وی در ادامه افزود: در مسابقات قهرمانی آسیا همگروه ژاپن، نایب قهرمان آسیا بودیم و برابر این تیم بازی خوبی ارائه دادیم و تنها با اختلاف سه گل نتیجه را واگذار کردیم. در ادامه برابر کویت به میدان رفتیم و این تیم را شکست دادیم و بعد از آن  فلسطین را از پیش رو برداشتیم. اردن، میزبان مسابقات و سوریه را نیز شکست دادیم و در پایان مرحله گروهی تنها با یک شکست به عنوان تیم دوم راهی دور نیمه نهایی شدیم و  جواز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا را کسب کردیم.
نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال تاکید کرد: ما از بازی با اردن کادر فنی را به دلیل ابتلا به کرونا کنار تیم نداشتیم. در دیدار رده‌بندی برابر قزاقستان این موضوع روی کار تیم تاثیر گذاشت. ما در ابتدای بازی نیمه اول 5 گل جلو بودیم ولی از آنجا که کادر فنی روی نیمکت نبود و بازیکنان از طرف سرمربی اداره نمی‌شدند و نیمه اول نتیجه را واگذار کردیم و در نیمه دوم‌ نیز همین شرایط وجود داشت. ما همیشه با اختلاف زیاد به قزاقستان می‌باختیم ولی در این دیدار و آن هم بدون حضور کادر فنی با 5 گل نتیجه را واگذار کردیم. ما باید در این دیدار پیروز می‌شدیم و روی سکو قرار می‌گرفتیم اما مشکلاتی که در بحث ابتلای کرونای کادر فنی ایجاد شد، روی کار ما تاثیر گذاشت.
دهقانی در خصوص مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در اسپانیا گفت: 25 امین دوره این مسابقات از 10 تا 28 آذر در 4 شهر اسپانیا برگزار می‌شود. قبلا 24 تیم جواز حضور در این مسابقات را کسب می‌کردند ولی در این دوره به منظور توسعه هندبال زنان تعداد تیم‌ها به 32 رسید. در گروه ما رومانی، نروژ، قزاقستان حضور دارند. قزاقستان به نسبت دو‌تیم دیگر حریف راحت‌تری برای ما است و از آن شناخت داریم. نروژ قهرمان اروپا است و در هندبال سطح بالایی دارد.
وی یادآوری کرد: ما نمی‌توانیم با برنامه‌هایی مثل حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی مسابقات جهانی شویم بلکه باید هدفمندتر و با برنامه‌ریزی بیشتر جلو برویم.لیگ برتر را در پیش داریم و مسابقات از دو سه هفته دیگر آغاز می‌شود. مرحله اول لیگ را برگزار می‌کنیم و این مسابقات خودش یک مرحله تمرین برای بازیکنان خواهد بود. بعد از آن اردوها را شروع می‌کنیم.
نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا مسابقه دوستانه نیز برای تیم هندبال بانوان در نظر دارید، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های ما باید روی این موضوع باشد. ما در بحث آمادگی این تیم برای قهرمانی آسیا و اینکه بازی تدارکاتی داشته باشیم، خیلی تلاش کردیم. قطر از ما دعوت کرد ولی وزارت بهداشت آنها این دیدار دوستانه را لغو کرد. کشور ما در بحث کرونا شناخته شده است و به همین دلیل شاید برگزاری بازی دوستانه کار راحتی نباشد. یکی از چالش‌های کار کرونا است و با وجود آن نمی‌توانیم طبق برنامه پیش برویم.
وی در خصوص وضعیت سلامت کادر فنی تیم نیز گفت: خانم قانع و شافعیان دوشنبه صبح به تهران آمدند. صونا بیداد نیز  روز گذشته به کشور بازگشت. آقای رزمگر به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستانی در اردن بستری هستند. سفارت ایران در اردن همکاری کرده و پیگیر وضعیت وی هستند.  رزمگر اول در یک بیمارستان دولتی بود ولی با همکاری سفارت به بیمارستان خصوصی و یکی از 4 بیمارستان خوب این کشور منتقل شد. مراحل درمان رزمگر به درستی در حال انجام است. وی از دستگاه استفاده می کند. خوشبختانه در ICU  نیستند و با ما در تماس هستند. امیدواریم وی به زودی با سلامت کامل به کشور بازگردد.

نظر شما