شناسهٔ خبر: 49847108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مشاور بایدن با ولیعهد عربستان مذاکره کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مذاکرات مفصلی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی درباره جنگ یمن داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده، در گفتگو با بلومبرگ درباره سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عربستان گفت که او مذاکرات مفصلی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی درباره جنگ یمن داشته است.

به گفته این مقام آمریکایی، «جیک سالیون»، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری آتش‌بس در یمن با «محمدبن سلمان»، ولیعهد عربستان گفتگو کرده است.

منابع خبری روز دوشنبه از سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان سعودی خبر داده بودند.

این نخستین سفر سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن به منطقه است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین عالی‌ترین مقام دولت بایدن است که به عربستان سعودی سفر می‌کند.

منابع آمریکایی همچنین پیش از این گفته بودند که سالیوان در سفر به منطقه درباره دورنمای روابط آمریکا و کشورهای منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صحبت می‌کند.

نحوه اجرای تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از سوی دولت بایدن، بسیاری از متحدان آمریکا در منطقه و جهان را نگران کرده است. خروجی به‌هم ریخته که به روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ در افغانستان منجر شد.

روابط عربستان سعودی و آمریکا پس از روی کار آمدن دولت بایدن چندان گرم نبوده و آمریکا اخیراً یک سامانه پدافند موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کرده است. پیشتر «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در مناظره‌های انتخاباتی خود وعده مسؤول پذیر کردن عربستان را داده بود.

همچنین آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان بیان نشده است، درباره سفر سالیوان به عربستان گفته بود که او علاوه بر دیدار با ولیعهد عربستان، با خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

نظر شما