شناسهٔ خبر: 49846510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رایزنی های آمریکا و عربستان درباره جنگ یمن

مشاور امنیت ملی آمریکا که به عربستان سفر کرده است در رابطه با موضوع جنگ یمن با برخی مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا که با هدف گفتگو با مقامات عربستان درخصوص جنگ یمن عازم ریاض شده است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به رایزنی پرداخت.

براساس این گزارش، وی همچنین در روز سه شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد، خالد بن سلمان وزیر دفاع، عبدل عزیز بن سعود بن نایف وزیر داخلی و عبدالله بن بندر وزیر گارد ملی عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرده است.

طبق اظهارات یکی از مقامات ارشد آمریکایی، این گفتگو‌ها کاملا مفصل بوده و به موضوع جنگ یمن پرداخته شده است.

رایزنی های آمریکا و عربستان درباره جنگ یمن

وی در این راستا افزود: هر دو طرف ضمن حمایت از تلاش‌های هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به این توافق دست یافتند که ارتباط دیپلماتیک با همه طرف‌ها باید افزایش پیدا کند.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: براین اساس قرار شده است تا لندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در منطقه بماند واین گفتگو‌ها را پیگیری کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این دیدار‌های خود از کمک عربستان به انتقال هزاران نفر از مردم افغانستان از این کشور قدردانی کرد.

پس از آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علیه جنایات مقامات سعودی موضع گرفت نقش محمد بن سلمان در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مخالف رژیم آل‌سعود را برملا کرد، روابط عربستان و آمریکا رو به سردی نهاد. حتی عربستان برخلاف قوانین متحدان آمریکا با روسیه چندین قرارداد نظامی امضا کرده و سفر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به ریاض را کنسل کرد و حال جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به همراه تیم لندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن و برت مک گرک، نماینده خاورمیانه دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه سفر کرده است.

 

نظر شما