شناسهٔ خبر: 49844537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی:

قانون مالیات بر خانه‌های خالی هر چه سریع‌تر باید اجرایی شود/ آماری داشتیم که برخی حدود 600 خانه دارند/ هر بانکی که وارد کارهای بنگاهی شود از آن اطلاع خواهیم داشت

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس در رابطه با «تعلل در اجرای شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی» گفت: آمارهایی به دست‌مان می‌رسید مبنی بر اینکه برخی افراد 500- 600 خانه دارند و یا برخی بانک‌های دولتی هزار و دو هزار خانه دارند که خالی مانده است.

صاحب‌خبر -

«کمال حسین‌پور»، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «تعلل در اجرای شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی» گفت: در دولت قبل در این زمینه شاهد همکاری نبودیم ولی در دولت فعلی، کمیسیون عمران با آقای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، صحبت‌هایی کرده است. همچنین در این زمینه با وزیر اقتصاد گفت‌وگوهایی داشته‌ایم. 

او ادامه داد: چندین بار قانون مالیات بر خانه‌های خالی را پیگیری کردیم، هیچ مانعی برای عدم اجرایی شدن این قانون وجود ندارد. طرح مصوب شده مجلس نتایج و بهره‌های خوبی به همراه دارد زیرا ساعت‌ها برای تدوین و تصویب این قانون در مجلس وقت صرف کرده ایم دلیلی برای عدم اجرای آن، وجود ندارد. 

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم بیان کرد: آمارهایی به دست‌مان می‌رسید مبنی بر اینکه برخی افراد 500- 600 خانه دارند و یا برخی بانک‌های دولتی هزار خانه و دو هزار خانه دارند که خالی مانده و در همین راستا این طرح مصوب و سامانه اطلاعاتی خوبی هم راه‌اندازی شد. با این طرح هر بانکی که وارد کارهای بنگاهی شود از آن اطلاع خواهیم داشت.

او در خصوص موانع موجود بر سر راه این طرح گفت: گاهی دستگاه‌هایی هستند که به ضررشان است و مانع تراشی‌هایی را ایجاد می‌کنند که این موانع وجاهت قانونی ندارد. باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

انتهای پیام/ 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما