شناسهٔ خبر: 49844535 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مطرح کرد:

درخواست آتش‌نشانی از بنیاد شهید برای پوشش شهدای آتش‌نشان/ استخدام آتش‌نشانان عملیاتی زن؛ به زودی/ 43 شهید عملیات و 17 شهید دفاع مقدس از سازمان آتش‌نشانی

مهدی داوری با بیان اینکه شهدای آتش‌نشان تاکنون تحت پوشش بنیاد شهید قرار نگرفتند از حضور آتش‌نشانان عملیاتی زن طی سه ماه آینده در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اشاره به آخرین وضعیت استخدام آتش‌نشانان عملیاتی زن در شهرداری تهران به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: طبق فرآیند تعریف شده باید آزمون‌ها برگزار می‌شد ولی یک مرحله با تاخیر برگزار شده چراکه به پیک پنجم کرونا وارد شدیم و پروتکل‌ها اجازه برگزاری هیچ آزمونی را نداد که بالاخره با تاخیر سه ماهه این آزمون برگزار شد.

او افزود: آتش‌نشانان خانم در مرحله اول آزمون شرکت کردند و به زودی طی چند روز آینده آزمون مرحله دوم، که آزمون ورزشی است، گرفته می‌شود و قطعا آتش‌نشانان عملیاتی خانم استخدام خواهند شد.

داوری با بیان اینکه این افراد پروسه آموزشی سه ماهه را باید طی کنند، گفت: پس از این دوره آموزشی ایستگاه آتش‌نشانان زن انتخاب می‌شود و پس از اینکه مستقر شدند حتما اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص شرایط انتخاب آتش‌نشانان عملیاتی زن، تاکید کرد: ویژگی اول این است که آزمون علمی را بگذرانند و سپس در آزمون ورزشی موفق شوند و پس از آن سایر مراحل گزینش را طی خواهند کرد.

داوری در ادامه این گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت فوت آتش‌نشانان بر اثر کرونا گفت: تعداد زیادی از آتش‌نشانان کرونا گرفتند و خوشبختانه همه از آن عبور کردند اما دو نفر در طول این 20 ماه بر اثر کرونا از دنیا رفتند.

او افزود: خوشبختانه وضعیت در سازمان خوب است و هر دو دوز واکسیناسیون برای پرسنل تزریق شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تعداد شهدای آتش‌نشان عنوان کرد: مجموعه آتش‌نشانی تاکنون 60 شهید داده که 17 نفر شهدای دفاع مقدس و 43 نفر شهدای عملیات از ابتدای تشکیل سازمان تاکنون بوده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که خانواده شهدای آتش‌نشان تحت پوشش بنیاد شهید است یا نه؟ گفت: هنوز بنیاد شهید این امر را نپذیرفته و خانواده این افراد تحت پوشش بنیاد شهید نیستند اما خود سازمان با توجه به مصوبات شورای شهر خدماتی ارائه می‌‌کند.

داوری در پایان گفت: چندین مرحله ما و شهرداران وقت مکاتباتی با بیان شهید انجام داده‌ایم ولی متاسفانه به نتیجه نرسید. امیدواریم در این دوره مدیریت جدید در شهرداری و دولت رویکرد مثبت وجود داشته باشد و این افراد تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

انتهای پیام/ 5

بیشتر بخوانید:

  • پرونده شهدای سازمان آتش‌نشانی هیچ‌وقت به بازنشستگی ارسال نمی‌شود/ 41 شهید عملیات در طول 45 سال
  • کمبود 500 نفری آتش‌نشان در شهر تهران/ احتمال جذب 200 آتش‌نشان برای سال آینده

نظر شما