شناسهٔ خبر: 49844496 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واحد‌های صنفی تولیدی، به شهرک های صنعتی نمی‌روند!

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: واحد صنفی تولیدی به این دلیل که زیرساخت محل استقرارشان مناسب‌تر است حاضر به فعالیت در شهرک‌های صنعتی نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واحدهای تولیدی فعال در مناطق شهری و علت منتقل نشدن این واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار واحد صنفی تولیدی در سطح شهر داریم که همگی از همه لحاظ شامل بیمه، مالیات و سایر موارد تفاوتی با دیگر واحدهای صنعتی داخل شهرک ندارند و حتی زیرساخت برای فعالیت آن‌ها فراهم‌تر است و نسبت شهرک‌های صنعتی شرایط مناسب تری برای تولید دارند. بسیاری از این واحدهای صنفی تولیدی به این دلیل که زیرساخت محل استقرارشان مناسب‌تر است حاضر به فعالیت در شهرک‌های صنعتی و خارج از مناطق مسکونی نمی‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان کرد: واحدهای صنفی تولیدی ما در شهر‌ها مستقر هستند و تعدادی از آن‌ها که دارای آلاینده‌ بودند و امکان فعالیت در شهر نداشتند ساماندهی شدند و تحت عنوان شهرک‌های صنفی به خارج از شهر‌های استان منتقل کردیم. تعدادی از آن‌ها هم به شهرک‌های صنعتی منتقل شدند که واحدهای صنفی مشمول ضوابط آلایندگی هستند. مابقی تولیدی‌های صنفی هم آلایندگیشان در حدی نیست که جا به جا شوند و هم زیرساخت محل فعلی فعالیتشان از نظر ابعاد مختلف برای آن‌ها مناسب‌تر است.

صادقی  با تاکید بر این که واحدهایی که مجبور به انتقال از شهر شوند ساماندهی شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند گفت: ما نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد صنفی داریم که ۸۰ هزار واحد از این بین واحدهای تولیدی صنفی هستند که در صورت مراجعه به سازمان صمت استان مشکلات خود را مطرح و‌تقاضای خود را پیگیری کنند.

او ادامه داد: اغلب واحدهای صنعتی تولیدی علاقه‌ای به ترک محل ندارند چرا که یک کارگاه ۱۰۰ متری در صورتی که به دنبال تبدیل شدن به یک واحد صنعتی بزرگ باید باشد به شهرک صنعتی منتقل شود و در غیر این صورت درون شهر شرایط بهتری خواهند داشت. اگر در صورت بروز شرایط خاص از جمله طرح‌های شهرداری‌ها مجبور به انتقال شوند ساماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: واحدهای مشمول محدودیت‌های آلایندگی مثل ریخته گری و آبکاران هم تجمیعا منتقل شدند و یا در شهرک‌های صنعتی و با در شهرک‌های صنفی ایجاد شده با هم کار می‌کنند. امکان تجمیع این واحدهای کوچک فراهم شده تا در صورت تمایل در کنار هم به یک مجموعه بزرگ تبدیل شده و فعالیت خود را در شهرک‌های صنعتی ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما