شناسهٔ خبر: 49844493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادغام انسان با ربات برای مقابله با چالش های معلولیت

یک مرکز تحقیقاتی در دانشگاه MIT قصد دارد به منظور رفع مشکلات معلولیت و قطع عضو انسان را با ربات ها ادغام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ فناوری‌های جدید می‌توانند جهان را برای کسانی که معلولیت‌های ذهنی و جسمی دارند، جای بهتری کنند. براساس گزارش انجمن قطع عضو شدگان آمریکا، سالانه تقریباً ۱۸۵ هزار قطع عضو در ایالات متحده رخ می‌دهد و ۳.۶ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ با قطع عضو زندگی خواهند کرد. این‌ها اعدادی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و اکنون محققان دانشگاه MIT در حال برنامه ریزی برای انجام کاری در این زمینه هستند.

تاسیس مرکزی برای مقابله با چالش های معلولیت

راه حل آن‌ها مستقیماً از یک فیلم علمی-تخیلی مبتنی بر ادغام انسان‌ها با ماشین‌ها به منظور رفع مشکل قطع عضو و سایر ناتوانی‌های جسمی و عصبی الهام گرفته شده است. مرکز تحقیقاتی MIT که به تازگی تأسیس شده، مرکز بیونیک K. Lisa Yang نامیده می‌شود و به لطف کمک ۲۴ میلیون دلاری یک خیر ساخته شده است.

رافائل ریف، رئیس دانشگاه MIT در بیانیه‌ای گفت: "مرکز بیونیک K. Lisa Yang یک مرکز پویا برای دانشمندان، مهندسان و طراحان MIT فراهم می‌کند تا با یکدیگر در یافتن راه حل‌هایی برای چالش‌های معلولیت همکاری کنند. " ریف افزود که با این کار، یانگ سیگنالی را به جهان می‌فرستد که زندگی افرادی که معلولیت را تجربه می‌کنند بسیار مهم است.

صورت رباتی

این مرکز را هیو هر، پروفسور آزمایشگاه رسانه‌ای MIT که خود نیز دچار قطع عضو دوگانه است و در زمینه پروتز‌های روباتیک کار می‌کند، سرپرستی خواهد کرد. او در این باره گفت: "جهان به واسطه تکنولوژی‌های موجود نیازمند رهایی از معلولیت‌ها است. ما باید به طور مداوم به سمت آینده‌ای حرکت کنیم که معلولیت دیگر یک تجربه مشترک زندگی نباشد. "

هر در کنار اد بویدن، پروفسور نوروتکنولوژی Y. Eva Tan در MIT، استاد مهندسی بیولوژیکی، علوم مغزی و شناختی در حوزه هنر‌ها و علوم رسانه‌ای با یک محقق از موسسه مک گاورن و مرکز پزشکی هوارد هیوز که خالق مشهور ابزار تجزیه و تحلیل و کنترل مغز است، همکاری خواهد کرد.

تلاش و کار برای در هم آمیختن ذهن و بدن با عوامل خارجی طی سال‌های اخیر کاملا عادی شده است. شرکت Neuralink به مدیریت ایلان ماسک به دنبال ادغام ذهن با کامپیوتر است و همکاری‌های انسان با ماشین هم بیشتر خواهد شد. در آینده نزدیک هم این ادغام ماشین و انسان از رویکرد مقابله با معلولیت‌ها فراتر می‌رود و به انسان‌ها قدرت و هوش ابرانسانی می‌دهد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما