شناسهٔ خبر: 49844416 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رحمانی: واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال با توجه به نظرات علمیِ قوی انجام شود

اعظم سندگل

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم خوب است که به قطعیت علمی در مورد واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال رسیده شود و با تامل، تانی و نظرات علمی قوی تری این اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

فاطمه رحمانی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرروت رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به انجام واکسیناسیون بیان کرد: تا وقتی که پروتکل های بهداشتی از سوی مردم رعایت شده، خوب جواب داده است و بعضا که بی توجهی صورت گرفته دچار مشکل شدیم، بنابراین توقع از مردم این است که حتما پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان در سنین پایین تصریح کرد: بعضا نظرات متناقضی بین متخصصین در خصوص واکسینه کردن افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد. آن طور که اعلام شده ۱۰ میلیون دز واکسن برای زنان باردار وارد کشور می شود که علی القاعده تعداد زنان باردار در کشور این تعداد نیست و  قرار است برای دانش آموزان یا بقیه افراد از منظرهای ریسک استفاده شود.

رحمانی در ادامه تاکید کرد: من متخصص نیستم، اما نظرات متخصصین را دنبال می کنم، واکسینه کردن دانش آموزان بین متخصصین امر تناقض دارد و کار علمی بالینی جدی در این رابطه اتفاق نیفتاده و تقریبا بیشتر با استناد به چند مقاله این کار صورت می گیرد که خوب است با تامل، تانی و نظرات علمی قوی تری این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه افزود: مثلا می گویند در دنیا هم برای دانش آموزان و سنین پایین واکسن تزریق نمی شود و اقدامی درباره واکسیناسیون انجام نشده است و یافته های علمی دقیقی هم در رابطه با واکسیناسیون و واکسنی که به آنها تزریق می شود وجود ندارد. بنابراین به نظرم خوب است که به قطعیت علمی در مورد واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال رسیده شود.

انتهای پیام

نظر شما