شناسهٔ خبر: 49844360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنگ تحمیلی صدای مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان رساند/ صدام در اوج دیوانگی به ایران حمله کرد

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس یک جهاد بزرگ برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: جنگ تحمیلی صدای مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، سردار محمد مارانی شب گذشته در ویژه‌برنامه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در پارسیان با تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر از برگزاری یادواره شهدا در این شهرستان اظهار داشت: اقدامی که شما جوانان و مردم عزیز پارسیان انجام دادید و گرد هم آمدید و دفاع مقدس را در کنار اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به تصویر کشیدید، کاری ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه ارزش این کار که یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی بداریم بسیار زیاد است، تاکید کرد: در  مجلس و محافل از شهدا و دفاع مقدس یاد کنیم که در حقیقت از ایام‌الله‌ است.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه افزود: هشت سال جنگ نابرابر با رژیم بعثی و دیگر ابرقدرت‌های جهان، یک حرکت عظیم و یک جهاد بزرگ که برگرفته از فرهنگ پرعظمت عاشورا است.

سردار مارانی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، والاترین کاری است که در این ایام می‌توان انجام داد چراکه دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین موضوعات چهل و چند ساله انقلاب اسلامی است.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و بیان خاطرات آن دوران و تلاش برای ثبت و ضبط این خاطرات ارزنده رزمندگان و تجربیات آنها در جنگ را یک امر ضروری برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان ساخت: جوانان و نوجوانان امروز کشور ما باید بدانند که در چه شرایطی از کشور صیانت شد و چه مجاهدت‌های بی‌شماری برای اعتلای نام ایران اسلامی صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش دفاع مقدس در معرفی انقلاب اسلامی و مظلومیت ملت ایران به جهان، تصریح کرد: ما امکانات و ظرفیت‌های لازم برای معرفی و عرضه انقلاب اسلامی به جهان را در سال‌های ابتدایی انقلاب نداشتیم اما دشمنان با رقم زدن جنگی 8 ساله بر علیه ملت ایران، موجب شدند تا صدای مظلومیت ملت ایران به گوش جهانیان رسیده و همه دنیا پی به ماهیت آلوده مستکبران عالم که حامی رژیم بعثی عراق بودند، ببرند.

سردار مارانی به جنگ همه‌جانبه قدرت‌های شرق و غرب علیه جمهوری‌ اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: ‌این قدرت‌های پوشالی، این جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کردند تا با هجمه همه‌جانبه، اسلام را شکست دهند اما نمی‌دانستند که هر نوع نقشه و توطئه‌ای خنثی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در ادامه گفت: در واقع به لطف خدای بزرگ با همراهی ملت عزیز ایران و مدیریت حضرت امام خمینی(ره)، دشمن را شکست دادیم و استکبار در مقابل ما سر تعظیم فرود آورد.

سردار مارانی با تأکید بر اینکه ما در طول دهه‌های مستمر هرگز تجاوزگر به هیچ کشوری نبوده‌ایم و این مستکبران عالم بودند که با تجهیز گسترده، صدام را به جنگ با ملت ایران ترغیب کردند، افزود: او در اوج دیوانگی به ایران اسلامی حمله کرد و به بیان خودشان قصد داشتند تا ظرف چند روز ایران را اشغال کنند اما کلام امام و روحیه مجاهدت و ایمان فرزندان این مرز و بوم باعث شد تا آنان در اولین گام‌های پلیدانه‌شان، زمین گیر شوند.

وی با طرح این سؤوال که چه چیزی باعث شد تا در این جنگ نابرابر بر دشمن پیروز شویم، عنوان داشت: امام(ره) به‌عنوان فرمانده جنگ، روشنگری می‌نمودند و همیشه به رزمندگان و مردم توصیه می ‌کردند که در مقابل دشمن ایستادگی کنید.

سردار مارانی به اقتدار امام راحل(ره) و معنویت رزمندگان اسلام در جنگ و حضور مردم اشاره کرد و افزود: این سه مقوله بود که رزمندگان را در برابر دنیا در جنگ هشت‌ساله پیروز‌ ساخت.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس یک جهاد بزرگ برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: ملت ایران با تمام وجود و تحمل همه سختی‌ها پای انقلاب ایستاده و گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که باید به این مردم افتخار‌ کرد.

انتهای پیام/3264

نظر شما