شناسهٔ خبر: 49844348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

دستگاه‌های متولی "آمادگی لازم و کافی برای اربعین امسال" نداشتند!

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت اعزام زائران اربعین گفت: در اربعین امسال، آمادگی لازم و کافی را از طرف دستگاه متولی امر ندیدیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره  مشکلات زائران کشورمان در اعزام به مراسم اربعین حسینی امسال اظهار کرد: اعلام دیرهنگام تعداد پذیرش زوار از سوی دولت عراق و روند صدور ویزا با تاخیر باعث ناهماهنگی‌های متعدد دیگر و تجماعاتی در مرز مشترک با عراق به خصوص شلمچه شد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها بیش از 80 هزار زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند، تصریح کرد: این تعداد قابل توجهی است و ضروری بود تا مدیریت بهتری در این زمینه صورت می‌گرفت.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس  با اشاره به مصدومیت تعدادی از هموطنان در مرزها به دلیل تجمعات متذکر شد: ابتدا عنوان شد که قرار است تمامی سفرها از مرزهای هوایی باشد و پس از آن تصمیمات تغییر کرد و اعلام شد که  سفر از مرزهای زمینی هم امکان‌پذیر است و این تصمیمات ضرب الاجلی بود.

حسینی به تاخیر در هماهنگی‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این شرایط موجب شد تا روند امور و اجرای برنامه‌های سنگین اجرایی در یک بازه زمانی اندک انجام گیرد و در این میان برخی مشکلات ایجاد شده در اعزام‌ها نیز ناشی از این تاخیرها بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این ناهماهنگی‌ها  باعث مشکلات مرزداران کشورمان شد، افزود: مرزداران همیشه در خط مقدم امنیت کشور بوده‌اند و در مقابله با قاچاقچیان و اشرار تا پای جان قاطع بوده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بنابراین نباید  تصمیمات به‌گونه‌ای باشد که  اینگونه در مرزها شاهد ازدحام باشیم.

حسینی با بیان اینکه در اربعین امسال آمادگی لازم و کافی را از طرف دستگاه متولی امر ندیدیم، افزود: مدیریت این سفر باید قبل از نقطه صفر مرزی صورت می‌گرفت.

این نماینده مجلس گفت: صرف اینکه در رسانه‌ها عنوان شود که مردم مراجعه به مرزها نداشته باشند، نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی ابراز امیدواری کرد شرایط مناسبی برای زائرانی که قصد بازگشت زمینی از مرز مهران به کشور دارند، فراهم شود تا حلاوت و شیرینی این سفر در ذهن آنها باقی بماند.

 

نظر شما