شناسهٔ خبر: 49844196 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لزوم تحقق سهمیه لرستان در کشت محصول کلزا

اقتصاد ایران: خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم تحقق سهمیه این استان در کشت محصول کلزا در راستای کاهش واردات روغن خوراکی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از مرکز جهاد کشاورزی دیناروند اظهار داشت: کشاورزی یکی از بخش‌های مهم و بزرگ در استان و کشور است که ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور را در داخل تولید می‌کند، همچنین یکی از مردمی‌ترین بخش‌های اقتصادی است، رشد و توسعه این بخش اقتصادی با همکاری و همراهی متقابل شما همکاران بخش کشاورزی در کنار دامپروران و کشاورزان تحقق می‌یابد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی چند مشکل کلی وجود دارد نخست آن که مدیریت منابع آب به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه تولید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست و بلکه در اختیار وزارت نیرو است و دوم خرده مالکی بودن اراضی کشاورزی است که باعث شده است کشاورزی اقتصادی به کشاورزی معیشتی تبدیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، راهکار برون رفت از این مشکل را یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، تشکیل تعاونیهای تولید و کشاورزی قراردادی برشمرد.

حسنی مقدم بر لزوم تحقق سهمیه استان در کشت کلزا در راستای کاهش واردات روغن خوراکی تاکید کرد و گفت: با مدیریت صحیح کشت کلزا از قبیل تاریخ کاشت، عمق بذر، تراکم بذر، آبیاری اول و دوم، مبارزه با علف‌های هرز و… کشت کلزا حدود ۳۰ درصد درآمد اقتصادی بیشتری نسبت به کشت گندم نصیب بهره برداران می‌کند، همچنین رعایت تناوب گندم و کلزا باعث جلوگیری از آفات و بیماری‌های مشترک گندم و بهبود حاصلخیزی خاک می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما