شناسهٔ خبر: 49844176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سوختن ۲۹۳ هکتار از میانکاله از ابتدای امسال تاکنون

رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۳ هکتار از میانکاله در آتش سوخت، گفت: در مجموع ۳۵ هکتار از میانکاله دچار حریق شد که دلیل این حریق‌ها عامل انسانی و عمدی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرگزاری فارس از مازندران، در حالی فصل مهاجرت پزندگان آغاز شده و بهشت پرندگان میزبان پرندگان مهاجر است که غبار خاکستری سراسر میانکاله را فرا گرفته است.

متاسفانه امسال بیش از ۳۰ مورد در طبیعت میانکاله رخ داد که موضوع مهم و نگران‌کننده اینکه دلیل این حریق‌ها عمدی و انسانی بوده است.

از طرفی شاهد حریق‌های سریالی در بهشت پرندگان هستیم که این قطعه از بهشت را غبار خاکستری فراگرفته که تدبیری جدی در ارتباط با ادوات مهار حریق اندیشیده نشده است.

 

علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله در این‌باره در گفت‌وگو با فارس‌ اظهار کرد:  حریق روز سه‌شنبه ۶ مهر ماه امسال در میانکاله باز هم تکرار شد.

وی با بیان اینکه مهار حریق پنج ساعت طول کشید، افزود: این حریق در منطقه آشور میانکاله رخ داد که ۱۳ هکتار از منطقه در آتش سوخت.

 

رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله اضافه کرد: نیروهای سپاه، منابع طبیعی و محیط زیست گلستان هم به ما کمک کردند، مدیرکل محیط زیست گلستان هم شخصا برای کمک‌رسانی در محل حاضر شده که جای تقدیر دارد.

کلانه با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۳ هکتار از میانکاله در آتش سوخت، تصریح کرد: در مجموع ۳۵ هکتار از میانکاله دچار حریق شد که دلیل این حریق‌ها عامل انسانی و عمدی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: البته باتوجه به اینکه پوشش منطقه عمدتا بوته‌ای و علفی بوده با توجه به حضور قدرتمند دستگاه‌ها قبل از فراگیری آتش موفق به مهار آن شدیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما