شناسهٔ خبر: 49844120 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

ایران به بازار نفت جهان بازگشت

خبرگزاری رویترز به نقل از ۵ منبع آگاه اعلام کرد قرارداد معامله نفت سبک ایران با نفت سنگین ونزوئلا بسته شد و اولین محموله آن نیز روز پنجشنبه به ونزوئلا تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

اسپوتنیک: خبرگزاری رویترز به نقل از ۵ منبع آگاه اعلام کرد قرارداد معامله نفت سبک ایران با نفت سنگین ونزوئلا بسته شد و اولین محموله آن نیز روز پنجشنبه به ونزوئلا تحویل داده شد.

معامله نفت سبک ایران با نفت سنگین ونزوئلا بسته شد، این در حالی است که هر دو کشور تحت تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار دارند و با این معامله تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا عملاً شکسته شد، پیش تر نیز جمهوری اسلامی ایران محموله سوختی را به مقصد لبنان صادر کرد.

ایران به بازار نفت جهان بازگشت

آقای دکتر هدایت الله خادمی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی و عضو دوره ی دهم کمیسیون انرژی مجلس ایران زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

کشور آمریکا و کشور های اروپایی به هر شکل ایران را تحریم نفتی کردند اما با این معامله عملاً تحریم‌ های نفتی ناموفق بوده و ایران توانست بخشی از نفت خود را بفروشد، چه به شکل معامله و چه به شکل فروش مالی، به هر شکل ایران از این راه می تواند درآمد کسب کند و احتیاجات خود را برطرف کند در نتیجه ایران با این معامله توانست بخشی از حق خود را که پایمال شده بود بگیرد و در راستای منافع خود استفاده کند.

برای مطالعه متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید:

ایران به بازار نفت جهان بازگشت

برچسب‌ها:

نظر شما