شناسهٔ خبر: 49844109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سوپرکار جدید مازانتی با پیشرانه کوروت +عکس

در لیست سوپر اسپورت سازان کوچک اروپایی احتمالاً شرکت نسبتاً ناشناخته مازانتی اتومبیلی در جایگاه بالایی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در لیست سوپر اسپورت سازان کوچک اروپایی احتمالاً شرکت نسبتاً ناشناخته مازانتی اتومبیلی در جایگاه بالایی قرار خواهد گرفت. این کمپانی ایتالیایی در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و در طی این چند سالی که ما به کار پوشش اخبار خودرویی مشغول هستیم تنها چندین نسخه از یک خودرو با نام اوانترا را تولید کرده است. ما معمولاً فعالیت چندانی از چنین شرکت‌هایی را نمی‌بینیم اما مازانتی با پروژه جدیدی که اوانترا پیورا نام دارد دوباره به سرخط خبرها بازگشته است.

سوپرکار جدید مازانتی با پیشرانه کوروت +عکس

مازانتی با انتشار تیزری اسکچ های طراحی این خودروی جدید را به نمایش گذاشته، خودرویی که بی‌شباهت به همان اوانترای اولیه که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد نیست. البته این به معنی چشم بستن به روی اوانترا پیورا نیست چراکه این خودرو در بحث پرفورمنس می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سوپرکار جدید مازانتی با پیشرانه کوروت +عکس

ایتالیایی‌ها چیز زیادی دراین‌باره منتشر نکرده‌اند اما گفته‌اند:

بی‌رحم، قدرتمند و چابک واژه‌هایی هستند که بهترین ویژگی‌های هایپرکار جدید ما را توصیف می‌کنند. این واژه‌ها برای یک راننده به معنی لذت بدون محدودیت خواهند بود.

برای رسیدن به این خودرو باید کمی صبر کرد زیرا اولین نمونه‌های آن تا پایان سال جاری میلادی تولید خواهند شد.

سوپرکار جدید مازانتی با پیشرانه کوروت +عکس

مازانتی می‌گوید این خودرو از نظر پرفورمنس خریداران را غافلگیر خواهد کرد. برخی از محصولات پیشین این شرکت نیز عملکردی چشمگیر داشته‌اند. معمولاً مازانتی از پیشرانه‌های شورولت کوروت استفاده می‌کند و انتظار می‌رود اوانترا پیورا نیز به پیشرانه ۶.۲ لیتری LT2 نسل هشتم کوروت مجهز شده و قدرت ۷۶۱ اسب بخاری داشته باشد.

سوپرکار جدید مازانتی با پیشرانه کوروت +عکس

اما سوپرکار جدید مازانتی برخلاف کوروت با گیربکس ۷ سرعته دستی عرضه خواهد شد. در وب‌سایت این شرکت آمده که اوانترا پیورا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای خواهد داشت. از آنجایی‌ که مازانتی شرکت کوچکی است بنابراین تنها ۵ دستگاه از این خودرو را در هر سال تولید خواهد کرد.

منبع: پدال

نظر شما