شناسهٔ خبر: 49844084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

روای دفاع مقدس:

اطاعت‌پذیری محض رزمندگان از امام (ره) رمز شکست حصر آبادان بود

«عبدالعلی‌زاده» گفت: صدام پس از آنکه در عملیات ثامن‌الائمه (ع) شکست خورد، هفت تن از فرمانده هان ارشد خود را اعدام کرد و این نشان‌دهنده این مهم بود که رزمندگان در اطاعت‌پذیری از رهبر خود ما بسیار عالی عمل کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «علی عبدالعلی‌زاده» رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان، اظهار است: این عملیات از جمله عملیات های سرنوشت ساز بود که در آن مقطع توانستیم 150 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده توسط دشمن را آزاد کنیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: در آن زمان رزمندگان بسیار مطیع امام خمینی (ره) بودند و زمانی که امام فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود، فرمان امام خود را اطاعت کردند و این اقدام اطاعت پذیری نیروهای رزمنده را می رساند. در آن زمان بنی صدر که فرماندهی کل قوا را در دست داشت، برکنار شد و وحدت میان ارتش و سپاه به وجود آمد.

وی ادامه داد: در عملیات ثامن الائمه، لشکر 77 خراسان، تیپ 37 زرهی شیراز، یک گردان تانک از تیپ 2 لشکر 16 قزوین و یک گردان پیاده از ژاندارمری حضور داشتند و در مقابل ارتش عراق 30 گردان از لشکر و یگان های مختلف، منطقه را گرفتند و چنانچه جلو می آمدند، آبادان شکست می خورد.

عبدالعلی زاده ابراز کرد: آبادان جزیره بود و در اطراف آن آب قرار داشت و دشمن جرأت نکرد که از این آب عبور کند و بنابراین از طرف خشکی تلاش داست که وارد منطقه شود و در این راستا از سه محور طرح ریزی کرده بود.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه از کرمان در آن مقطع اولین گردانی بودیم که به فرماندهی حاج مهدی کازرونی و جانشینی محمد سلیمی کیا به جبهه اعزام شده بودیم، اظهار کرد: از بین گردان های مختلف که در این عملیات شرکت داشتند، گروهان های فعال را انتخاب کردند و در این عملیات موفق توانستیم آبادان را از محاصره در بیاوریم و این عملیات 5 و 6 مهرماه انجام شد.

وی با تأکید بر نقش آفرینی رزمندگان اسلام در این عملیات نسبت به نیروهای بعثی عراق گفت: صدام پس از آنکه در این عملیات شکست خورد هفت تن از فرمانده هان ارشد خود را اعدام کرد و این نشانده دهنده این مهم بود که رزمندگان ما بسیار عالی کار کردند و توانستند جزیره آبادان را از محاصره در بیاورند. عملیات شکست حصر آبادان، اولین عملیاتی بود که سپاه و ارتش با هم همراه شدند و در این عملیات موفق به پیروزی شدند.

وی با بیان اینکه از عملیات ثامن الائمه می توان به عنوان اولین عملیات تهاجمی ایران در دوران دفاع مقدس یاد کرد که این عملیات قفل همه کارهای جنگ را باز کرد، خاطر نشان کرد: پس از عملیات شکست حصر آبادان، عملیات های مختلف دیگری با وحدت ارتش، سپاه، نیروهای بسیج مردمی انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما