شناسهٔ خبر: 49843838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اولین شب خاطره بانوان حماسه ساز استان مرکزی در اراک برگزار شد

اولین شب خاطره بانوان حماسه ساز استان مرکزی با حضور بانوان ایثارگر و اجرای برنامه های متنوع در اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، راضیه مجاوری مسئول کارگروه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: اولین شب خاطره بانوان حماسه ساز استان مرکزی بر اساس بیانات و مطالبات راهبردی رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرداختن و بررسی نقش بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

مجاوری هدف از برگزاری شب خاطره بانوان حماسه ساز استان مرکزی را جاری شدن گفتمان دفاع مقدس در جامعه و انتقال آن به نسلی که جنگ را ندیده، تکریم راه مجاهدت و مقاومت و انگیزه بخشی جهت امتداد راه و بیان خاطرات مجاهدت و مقاومت بانوان در عرصه های مختلف و هویت بخشی به ایشان دانست.

او علت انتخاب بانوان برای روایتگری را انتقال تجربه زیسته بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جامعه، جهانی کردن این تجربیات و ارج نهادن به عملکرد این بانوان که در ذات خود مجاهدت و مقاومت را تفسیر میکند بیان کرد.

مسئول کارگروه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در این مراسم بانوان ایثارگر اکرم مرادی، بتول خشنود، طیبه عسگری و مروارید گودرزی مادر شهیدان فرهمند به روایتگری می پردازند.

راضیه مجاوری افزود: محور های روایتگری بانوان در این مراسم شامل:تبیین نقش مادر سه شهید و به تصویر کشیدن مقاومت ایشان و مواجهه با شهادت فرزندان، تبیین و تشریح شرایط جنگی در روزهای آغازین آن در منطقه جنوب و شرایط مردم، ترسیم کمک رسانی و همدلی مردم شهر اراک در مواجهه با خانواده های جنگ زده، تبیین نقش و مسائل مدیریت خانم در مسائل همسر، تبیین نقش داوطلبانه بانوان در عرصه امدادگری و فرهنگی است.

او اضافه کرد: همچنین مجموعه برنامه جز زیبایی ندیدم با موضوع روایتگری بانوان هفته آینده از شنبه تا سه شنبه ساعت 18.30 از شبکه آفتاب پخش می شود.

این مراسم روز جمعه دوم مهر ماه ساعت 18:45 در اداره کل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس،باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد/

 

برچسب‌ها:

نظر شما