شناسهٔ خبر: 49843834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی کاخ سفید:

مقام امنیتی آمریکا برای مذاکره درباره یمن به عربستان سفر کرده است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که سفر اخیر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا به ریاض درباره موضوع یمن بوده و در این سفر درباره قیمت نفت مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود از رایزنی با کشورهای عضو اوپک و سایر کشورها درباره قیمت نفت خبر داد.

سخنگوی کاخ سفید گفته است که رایزنی‌ها درباره قیمت نفت همچنان ادامه خواهد داشت.

این مقام آمریکایی در عین حال به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید اعلام کرد که سفر اخیر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا به ریاض درباره موضوع یمن بوده و در این سفر درباره قیمت نفت مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

جن ساکی درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز که به دلیل بی برنامگی با انتقادات زیادی در آمریکا و خارج از این کشور روبرو شده، همچنین گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان را در راستای منافع مردم آمریکا ارزیابی نمی‌کرد و از همین رو خروج از افغانستان در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار واشنگتن قرار گرفت.

این سخنان سخنگوی کاخ سفید همزمان با آن اعلام شده که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع مجلس سنا که درباره دلایل خروج از افغانستان برگزار شده بود، گفت: اگر افغانستان را ترک نمی‌کردیم طالبان به سربازان ما حمله می‌کردند و ادامه حضور ما در افغانستان به معنای تلفات بیشتر در میان سربازان مان بود.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه با اشاره به تلفات و هزینه‌های حضور نظامی ۲۰ ساله این کشور در افغانستان، افزود: طی ۲۰ سال جنگ در افغانستان، ۲۴۶۱ سرباز آمریکایی کشته و بیش از ۲۰ هزار سرباز نیز زخمی شدند و تسریع در تخلیه از افغانستان به نجات جان نظامیان ما در آنجا کمک کرد.

این مقام آمریکایی در عین حال به این موضوع اذعان کرد که واشنگتن در تشویق نظامیان افغانستان برای جنگ با طالبان با وجود ارائه تجهیزات لازم و کافی، شکست خورد.

نظر شما