شناسهٔ خبر: 49843820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با وجود اختلافات

تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تعامل با چین

جوزپ بورل در تماسی ویدئویی با ونگ یی وزیر خارجه چین گفت اتحادیه اروپا و چین باید به صورت فشرده به تعامل درباره شماری از حوزه‌های مهم ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در تماسی ویدئویی با ونگ یی وزیر خارجه چین گفت، اتحادیه اروپا و چین به رغم اختلافات باید کماکان به تعامل بر سر شماری از مسائل بپردازند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن اعلام این تماس، اعلام کرد: نماینده عالی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد، هرچند اختلافات هنوز به قوت خود باقی است اتحادیه اروپا و چین باید به صورت فشرده به تعامل درباره شماری از حوزه‌های مهم ادامه دهند.

در این بیانیه آمده است که جوزپ بورل بر ماهیت فراگیر و مبتنی بر همکاری راهبرد این اتحادیه در منطقه هند و اقیانوس آرام تاکید کرد.

اتحادیه اروپا موضع نرم تری نسبت به آمریکا در قبال چین که یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری این اتحادیه است اتخاذ کرده است.

پیشتر؛ «هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا با سازماندهی نشست به اصطلاح "اجلاس برای دموکراسی" در حال بازی با سیاست است و این اقدام تنها منجر به ایجاد تفرقه و رویارویی در جامعه بین المللی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا ذهنیت جنگ سرد را به کنار بگذارد، شیوه غلط خود را رد کند و برای داشتن روابط بین المللی بر اساس احترام متقابل، عدالت و همکاری برد-برد با دیگر کشور‌ها و همچنین پیشبرد ارزش‌های مشترک صلح، توسعه، عدالت، دموکراسی و آزادی همه انسان‌ها تلاش کند.

 

نظر شما