شناسهٔ خبر: 49843693 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پیام بازار به سازنده‌های مسکن

نتایج تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت بازار معاملات واحدهای مسکونی در شهر تهران یک پیام مهم به سازنده‌های مسکن مخابره می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی انجام شده نشان می‌دهد با وجود رکود حاکم بر بازار مسکن، کماکان بازار واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت، ریزمتراژ و با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع در مناطق معمولی و مصرفی، مشتریان خاص خود را دارد.

این موضوع به‌ویژه در مناطقی که در بافت فرسوده قرار دارند نیز به نحو پررنگ‌تری مشهود است.

از آنجا که ساکنان مناطق و محلاتی که در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارند علاقه‌مند به سکونت در همان مناطق هستند واز طرف دیگر معمولا از قدرت خرید پایینی برخوردارند واحدهای مسکونی ارزان قیمت وریزمتراژ در این مناطق بیشترین تعداد متقاضی خرید را دارد.

از سوی دیگر به دلیل جهش قیمت مسکن و تضعیف قدرت خرید خانوار برخی دیگر از متقاضیان خرید مسکن اعم از متقاضیان مصرفی و خانه‌اولی و متقاضیان سرمایه‌ای نیز از مناطق دیگر به این مناطق ورود کرده و دست ‌کم در دو سال گذشته تقاضای خرید ملک در این مناطق را افزایش داده‌اند.

شواهد بازار معاملات مسکن نشان می‌دهد هم‌اکنون و در حالی که واحدهای مسکونی بزرگ‌متراژ و گران قیمت بازاری فاقد مشتری و رکودی دارند در برخی از این محلات، واحدهای مسکونی 40 تا 60 مترمربع به محض عرضه به فروش می‌رسند.

فعالان بازار معاملات مسکن می‌گویند با توجه به میزان تقاضای موجود برای خرید این واحدها در این مناطق و محلات بهتر است سازند‌ه‌ها به بازار ساخت وساز این مناطق وارد شده و در این محلات اقدام به ساخت و عرضه مسکن کنند.این اقدام ضمن کمک به افزایش عرضه مسکن مورد تقاضای خانه‌اولی‌ها وگروه‌های کم‌درآمد، از طرفی منجر به رونق فعالیت‌های ساختمانی وفعالیت سازنده‌ها در بازاری برخوردار از متقاضی موثر خواهد شد و از طرف دیگر برای آنها نیز منفعت مالی وحرفه‌ای خواهد داشت.

مسکن

نظر شما