شناسهٔ خبر: 49843625 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

هواشناسی ایران | کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور / بارش باران در برخی استان‌ها

کارشناس هواشناسی گفت: از جمعه تا شنبه دما در شمال شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که امشب در مناطقی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی تشدید خواهد شد.

او ادامه داد:گستره بارش روز جمعه و شنبه علاوه‌بر گیلان و اردبیل استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را نیز فرا خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال آذربایجان غربی و جنوب سیستان‌وبلوچستان نیز رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: از روز چهارشنبه تا شنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد دریای خزر هم مواج خواهد شد.

او  تصریح کرد: از امشب تا اوایل هفته آینده دمای هوا بتدریج در نوار شمالی کشور به‌طور محسوس کاهش می‌یابد همچنین از روز جمعه تا شنبه دما  در شمال شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی بیان کرد:طی دو روز آینده وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور ادامه دارد.

او تاکید کرد: همچنین روز جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شمال سیستان‌وبلوچستان وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه روز پنجشنبه پدیده غالب در غرب کشور وزش باد خواهد بود گفت: با توجه به پیش‌بینی توسعه چرخنده حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت غرب سوی آن انتظار می‌رود روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه نوار ساحلی رگبار رعدوبرق همراه با وزش باد شدید رخ دهد طی این مدت هم دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف در بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود .بیشترین دمای تهران به ۳۰درجه و کمترین آن به ۲۰ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما