شناسهٔ خبر: 49843598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با روز ملی روستا؛

۵۸ پروژه عمرانی در روستاهای استان سمنان به بهره برداری می رسد

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از ۵۸ پروژه عمرانی همزمان با هفته روستا در روستاهای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

‍ مهدی صمیمیان مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: ۵۸ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۴۲۴ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال در روستاهای استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴۹ روستای استان سمنان با جمعیت ۵۷ هزار و ۲۲۰ نفر از مزایای افتتاح ۵۸ طرح عمرانی و خدماتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با تقدیر از دستگاه های اجرایی فعال در مناطق روستایی اضافه کرد: ۵۸ طرح آماده بهره‌برداری در روستاهای استان سمنان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر مربوط به هشت دستگاه اجرایی استان است.

  سرپرست فرمانداری سمنان خاطرنشان کرد: ۶ طرح از مجموع ۵۸ طرح آماده افتتاح در روز روستا و عشایر در استان سمنان مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سه طرح مربوط به اداره‌کل اوقاف وامورخیریه استان، ۱۵ طرح مربوط به امور عشایری استان، ۹ طرح مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان، ۱۴طرح مربوط به دانشگاه‌ علوم پزشکی استان سمنان و چهار طرح نیز مربوط به نوسازی مدارس استان است.

وی تصریح کرد: ۶ طرح از مجموع ۵۸ طرح افتتاحی مربوط به اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و یک طرح مربوط به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

 صمیمیان عنوان کرد: طرح‌های عمرانی افتتاحی روستاهای استان در روز ملی روستا و عشایر در زمینه‌های مختلف مانند تامین آب پایدار، بهسازی و آسفالت معابر، لای‌روبی قنات، احداث خط انتقال آب، اجرای طرح هادی، توسعه فضای آموزشی، اجرای طرح اقتصاد و اشتغال‌زا و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی است.

‍ مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه توسعه روستاها در اولویت برنامه‌ریزی‌های این استان قرار داد افزود: اجرایی شدن این برنامه با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

روز ۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

نظر شما