شناسهٔ خبر: 49843561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارسال ۴۵ اثر هنری به دبیرخانه نشان ملی صنایع‌دستی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ارسال ۴۵ اثر هنری به دبیرخانه نشان ملی صنایع‌دستی زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به فراخوان ششمین دوره داوری نشان مرغوبیت کالای صنایع‌دستی (نشان ملی) ۱۴۰۰ اظهار داشت: صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی این استان ۴۵ اثر هنری به دبیرخانه این دوره از داوری نشان مرغوبیت کالای صنایع‌دستی زنجان ارسال کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: برای شرکت در ششمین دوره نشان مرغوبیت کالای صنایع‌دستی به ازای هر هنرمند ۲ اثر هنری دریافت می‌شود که در مرحله نخست ۴۵ اثر شامل ملیله‌کاری، چاقوسازی، قلم‌زنی روی مس، حکاکی روی چوب، زیورآلات سنتی به دبیرخانه این دوره برای داوری ارسال‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان باید آثار هنری خود را در قالب رشته‌های مصوب صنایع‌دستی این استان تولید کنند.

وی تصریح کرد: امروز اولویت وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ایجاد بازار برای تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان است، اما پیش‌نیاز این برنامه، ارائه آثار مطلوب، استاندارد و دارای کیفیت است تا بتوان بازارهای مورد نظر شهروندان در بازارهای داخلی و خارجی را ایجاد کرد.

ارجمند افزود: آثار برگزیده باید دارای شرایطی چون استفاده از مواد اولیه بومی، رعایت فرهنگی_ منطقه‌ای، قابلیت تولید انبوه، قیمت تمام‌شده متعادل بوده و در کنار این‌ موارد حقوق مادی و معنوی هنرمند رعایت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به استقبال بالای هنرمندان استان زنجان مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ تمدیدشده است و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت صنایع‌‌دستی این استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/73005

نظر شما