شناسهٔ خبر: 49843233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- افزایش شمار اهداکنندگان خون در خراسان رضوی طی اربعین امسال، امضای تفاهمنامه همکاری بین مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مشهد و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و رشد ۷۰ درصدی استقبال ساکنان حاشیه شهر مشهد برای دریافت واکسن کرونا مهمترین عناوین اخبار کوتاه امروز خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

مشهد- سازمان انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد شمار اهداکنندگان خون در این استان طی روز اربعین حسینی امسال نسبت به اربعین پارسال افزایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه این سازمان، در اربعین امسال ۵۴۷ نفر به ۲ پایگاه فعال اهدای خون استان در مشهد و قوچان مراجعه کردند که از این میان ۴۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با اربعین پارسال شمار داوطلبان اهدای خون ۳/۴۴ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۲/۳۷ درصد رشد داشت و ۹۴ درصد از اهداکنندگان را مردان و ۶ درصد را بانوان تشکیل داده اند. 
مشهد-رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی این دانشگاه و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز خبر داد. به گزارش روز سه شنبه دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی دکتر محسن مرادی گفت: هدف این تفاهمنامه تحکیم همکاریهای دو جانبه به ویژه در انجام پروژه‌های پژوهشی و فراهم آوردن خدمات اخذ و تحلیل داده برای انجام پروژه های پژوهشگران مرکز خدمات آزمایشگاهی استان در زمینه های مرتبط با نقشه برداری مغز، مهندسی پزشکی، علوم شناختی و علوم اعصاب است. وی افزود: پژوهشگران مرکز خدمات آزمایشگاهی استان می توانند از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه مانند دستگاه تصویربرداری ام. آر. آی ۳ تسلا، تجهیزات ثبت سیگنال حیاتی، تجهیزات تحریک مغزی، خدمات پردازش داده های سیگنال و تصویر مربوط به نقشه برداری مغز و مجموعه آزمون‎های ارزیابی شناختی و آزمایشگاه واقعیت مجازی در چارچوب تعرفه های مصوب و همچنین مشاوره های علمی و تخصصی در راستای استفاده از خدمات و تجهیزات آزمایشگاه بهره مند شوند.

مشهد- رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: استقبال ساکنان حاشیه شهر مشهد برای دریافت واکسن کرونا در ماههای اخیر  ۷۰ درصد رشد داشته است.به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن ذاکریان افزود: بسیج جامعه پزشکی تا کنون۹۶  هزار دُز واکسن کرونا در ۶ مرکز واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد تزریق کرده است. وی ادامه داد: ۶ دستگاه اتوبوس واکسن برای سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون در نظر گرفته شده است که در مناطق حاشیه شهر مشهد فعال شده است.

کاشمر- امام جمعه کاشمر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.حجت‌الاسلام جوادطاهری، سه شنبه شب در مراسم یادواره شهدا با انتقاد از کسانی که می‌گویند برگزاری یادواره شهدا و سوگواری موجب افسردگی در جامعه می‎‌ شود افزود:اگر می‎‌خواهیم بر مشکلات فائق آییم باید راه شهدا، سبک زندگی و نوع برخوردشان با دیگران را ادامه دهیم و زندگی آنها را مطالعه کنیم.

نظر شما