شناسهٔ خبر: 49843225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی از وزیر بهداشت خواستار شد:

تسریع در احداث بیمارستان 540 تختخوابی حاشیه شهر مشهد

اقتصاد ایران: مشهد-آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در محل تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه کشور طی 19 ماه اخیر درگیر بیماری کرونا است، اظهار کرد: یکی از سهمگین ترین پیک‌های کرونا را در کشور و استان خراسان رضوی پشت سر گذاشتیم و اگر تلاش‌ها و ایثارگران کادر درمان، حمایت‌های مدیران و نیروهای مسلح نبود، وضعیت متفاوتی را آنگاه شاهد خواهیم بود.
معتمدیان افزود: خوشبختانه در دو ماه گذشته تعامل و همکاری خوبی بین اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بود و همه تلاشمان را کردیم تا بتوانیم امکانات مورد نیاز کادر درمان را تامین کنیم.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی، بسیج جامعه پزشکی، قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و شهرداری مشهد در این ایام همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و جای دارد از زحمات همه عزیزان قدردانی نمایم.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نقش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس در این بین حائز اهمیت و باعث دلگرمی ما در پیگیری امور و اجرای مصوبات بود که صمیمانه تشکر می‌کنم.
معتمدیان با اشاره به سیل ورود واردات واکسن، عنوان کرد: خوشبختانه تا به امروز در سطح استان خراسان رضوی بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر از شهروندان واجد شرایط ما واکسینه شده‌اند و این 57 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود. در این راستا زیرساخت تزریق روزانه 140 هزار واکسن را آماده کرده‌ایم.
وی به تلاش‌های کادر درمان استان در دوران مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: با ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های کادر درمان، شاهد درمان و بهبود بیش از 100 هزار نفر بیماران کرونایی بودیم که از ابتدای شیوع بیماری در مراکز درمانی ما بستری بودند.
استاندار خراسان رضوی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در استانداری شاخص‌های توسعه حاشیه شهر را احصاء کرده‌ایم، افزود: نیازمند تقویت سرانه بهداشتی حاشیه شهر مشهد هستیم. در این راستا بحث احداث بیمارستان 540 تختخوابی حاشیه شهر در چند ماه گذشته دنبال شد و ماده 23 و ردیف بودجه‌ای در سال 1400 برای آن لحاظ گردید و نیاز است با دستور وزیر محترم و در دوران شروع به کار سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شاهد عملیات اجرایی آن باشیم.
معتمدیان تاکید کرد: طی یک برنامه‌ریزی صورت گرفته و بازه زمانی دو ساله، 51 مرکز بهداشتی در حاشیه شهر مشهد احداث خواهد شد.
گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات و تلاش‌های دکتر محمدحسین بحرینی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قدردانی و دکتر محمدعلی کیانی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس معارفه شد.

بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ۱۵ مهر

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با اجرای کامل واکسیناسیون دانشجویان و استادان، همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور از 15 مهر به طور کامل بازگشایی خواهد شد.

دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه  همه خانواده های دانشجویان و استادان دانشگاه  ها نیز زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند افزود: با هماهنگی که با وزارت علوم صورت گرفته است، آبان امسال نیز  دیگر دانشگاه های کشور بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه  هم اکنون حدود 53 میلیون نفر درکشور زیر پوشش برنامه واکسیناسیون قرار گرفته اندتصریح کرد: در هفته گذشته هشت میلیون و 200هزار نفر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند که این  آمار در دنیا بی سابقه است و بزودی جمعیت زیر پوشش در کشور به  70  درصد خواهد رسید.

وزیر بهداشت در خصوص برنامه ریزی برای مقابله با پیک ششم اظهار کرد: بهترین راهکار، اجرای برنامه واکسیناسیون است که  هم اکنون به شکل گسترده در حال انجام بوده است و بر اساس بررسی های انجام شده واکسن های موجود در کشور می تواند از ایجاد پیک های بعدی جلوگیری کند.

دکتر عین اللهی تاکید کرد: در کنار برنامه واکسیناسیون باید دستور های بهداشتی، استفاده از ماسک و  فاصله اجتماعی نیز  رعایت شود تا بتوان چرخه ویروس کرونا را کاهش داد و قطع کرد.

وی با بیان اینکه  به علت همه گیری ویروس کرونا، محدودیت های مختلفی در سطح کشور به اجرا در آمد اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی به دنبال شرایطی هستیم تا افرادی که زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند بتوانند در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و یا برنامه های سفر به راحتی شرکت کنند.

 

 دست مافیای دارو را قطع کنید

تولیت آستان قدس رضوی نیز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت تاکید کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار دکتر بهرام عین اللهی، ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: اکنون مسئولیت بزرگ سلامت، بهداشت و درمان مردم در دست جنابعالی و همکاران محترمتان قرار گرفته و از خداوند متعال و حضرت رضا(ع) درخواست می‌کنیم که شما را یاری کنند تا بتوانید با روحیه جهادی و انقلابی، تلاش و کوشش مضاعف، دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت را به حداقل برسانید.

 باید دغدغه مردم در حوزه سلامت به حداقل برسد / دست مافیای دارو را قطع کنید

 

اجازه ندهیم مردم غصه تامین دارو داشته باشند
تولیت آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این حوزه ادامه داد: طبق فرمایشات عالمانه ایشان، خود بیماری، یک غصه و مشکل برای مردم است، بنابراین نباید اجازه بدهیم تهیه دارو و تامین هزینه آن، غصه دیگری برای خانواده‌ها باشد، که انشالله امیدواریم با تلاش‌های شما و دولت جدید، این دغدغه به حداقل برسد.


 
با شجاعت دست مافیا را قطع کنید
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، تاکید کرد: همانند برخی حوزه‌ها، در حوزه بهداشت، درمان و دارو نیز برخی گروه‌های مافیایی وجود دارد که غصه مردم را دو چندان می‌کنند و لازم است برخورد جدی با آن‌ها صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت هم از فعالیت این گروه‌های مافیایی آسیب می‌بیند و راهکار حل این مشکل این است که قاطعانه، با تدبیر و شجاعت دست این مافیا را قطع کنید تا تامین سلامت و بهداشت مردم در یک مسیر صحیح قرار بگیرد.

 

آستان قدس نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد
وی در ادامه به نگاه و راهبرد آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: مسئولیت اصلی تامین نیازهای حوزه بهداشت و سلامت در کشور، استان خراسان رضوی و شهر مشهد بر عهده دولت و وزارت بهداشت است اما ما نیز در آستان قدس رضوی نمی‌توانیم نسبت به مشکلات مردم در شرایطی مانند موج پنجم کرونا، بی‌تفاوت باشیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: در مقابله با موج پنجم کرونا، هر آنچه ما در آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان پای کار آوردیم، وظیفه‌ای بوده که به انجامش باور داشتیم و در حد امکانات و مقدوراتمان، در خدمت بیماران و کادر درمان بودیم.

وی ادامه داد: الحمد ا... در سطح استان نیز تاکنون هماهنگی بسیار خوبی بین آستان قدس رضوی و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته و آنچه در مقابله با موج پنجم کرونا در شهر مشهد اتفاق افتاد، ثمره هماهنگی، همدلی و همکاری با نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی همچنین با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات دکتر بحرینی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های آستان قدس رضوی با دانشگاه علوم پزشکی در دوره مسئولیت دکتر کیانی رئیس جدید این دانشگاه نیز استمرار داشته باشد.

تقدیر وزیر بهداشت از خدمات و اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در این دیدار  با تقدیر از خدمات آستان قدس رضوی در دوره کرونا اظهار کرد: آستان قدس رضوی از همان ابتدای شیوع کرونا و با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت، از اقدامات وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت کرد و به الگویی موفق در این عرصه تبدیل شد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در سفر به مشهد مقدس، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت بارگاه منور حضرت رضا(ع)، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی خیلی خوب بوده و با تدابیر اجرا شده در این بارگاه ملکوتی، هم حرمت زائران حفظ شده و هم امکان زیارت فراهم شده است.

 

نگاه ویژه وزارت بهداشت به شهر مشهد و زائران رضوی
وزیر بهداشت به نگاه ویژه این وزارتخانه به شهر مشهد هم اشاره کرد و گفت: مشهد را نباید فقط به نسبت جمعیت این شهر دید، این شهر به واسطه حرم مطهر حضرت رضا(ع) و زائران ایشان، قله کشور است و در زمان‌های خاص، چند میلیون نفر بیش از جمعیت این شهر در آن حضور می‌یابند.
دکتر عین اللهی تصریح کرد: متاسفانه با وجود این ویژگی، میزان تخت و امکانات بهداشت و درمان در این شهر کافی نیست و با اینکه امکاناتی همچون بیمارستان فوق تخصصی آستان قدس رضوی نیز به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده، اما همچنان با کمبودهایی در این حوزه مواجه‌ایم.

 

تقویت نظارت‌های بهداشتی در حوزه پیشگیری
وی افزود: ما شهر مشهد را ویژه می‌بینیم و با توجه به اینکه حوزه پیشگیری را بر درمان مقدم می‌دانیم، تلاش خواهیم کرد نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه را تقویت کنیم چرا که در زمان‌های خاص زائران بسیاری از شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و ضروری است وضعیت سلامت آب، غذا و امکانات بهداشتی هتل‌ها و اماکن اقامتی آن‌ها به طور مستمر مورد پایش قرار بگیرد.


 
توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی زائران محروم
وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که بسیاری از زائران امام رضا(ع) از نظر توان مالی، جزو گروه‌های محروم و کم‌برخوردار هستند که باید آن‌ها را حمایت کنیم تا در حوزه بهداشت و درمان با مشکلی مواجه نباشند.
دکتر عین اللهی افزود: برای این منظور برنامه‌ریزی‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و طرح‌هایی برای توسعه فضاهای درمانی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه‌ها به نتیجه برسد و در خدمت زائران قرا بگیرد.

 

افزایش تدریجی آمار زائران با تسریع واکسیناسیون
وزیر بهداشت به سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در کشور هم اشاره کرد و گفت: تحقق این هدف ثمره لطف الهی، همراهی مردم و همکاری همه مجموعه‌ها از جمله بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی است که 24 ساعته پای کار آمدند تا واکسینه کردن مردم با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: هفته گذشته با تزریق 8 میلیون و 200 هزار دور واکسن در کشور، به اندازه تمام جمعیت برخی کشورهای منطقه واکسن تزریق کردیم و خوشبختانه این روند همچنان با سرعت ادامه دارد.

دکتر عین اللهی افزود: با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی، به تدریج آمار زائران امام رضا(ع) هم به زمان اوج خواهد باز خواهد گشت، اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری باید مورد توجه داشته باشد.

نظر شما