شناسهٔ خبر: 49843056 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

نشانه‌های اختلال «مه مغزی»

صاحب‌خبر -

اختلال «مه مغزی» یکی از علائم اولیه عفونت کروناویروس است که حتی ممکن است برای مدت بسیار طولانی حتی پس از طی شدن مرحله بهبودی باقی بماند. مه مغزی درواقع یک بیماری نیست، بلکه اصطلاحی است که برای گروهی از علائم مانند کمرنگ شدن حافظه، ناتوانی در تمرکز، مشکل در پردازش اطلاعات، خستگی و افکار پراکنده به کار گرفته می‌شود. به گزارش ایسنا، جدا از کووید-۱۹، بسیاری از اختلالات و شرایط دیگر مانند استرس و اضطراب می‌توانند باعث ایجاد مه مغزی شوند که پس از مدتی به‌صورت خودبه‌خود برطرف می‌شود. روزنامه تایمزآو ایندیا در گزارشی به برخی از علائم شایع اختلال «مه مغزی» پرداخته که آگاهی از آن‌ها ضروری است.
مشکل در تمرکز: عدم تمرکز علامت رایج اختلال مه مغزی است که در حدود ۳۰ درصد از مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ گزارش شده است. در این شرایط ممکن است فرد برای تمرکز روی ساده‌ترین کارها نیز مشکل داشته باشد.
کاهش قدرت تفکر: هنگامی‌که بافت مغزی تحت تأثیر کووید-۱۹ و دیگر بیماری‌ها باشد، ممکن است قدرت تفکر شما نیز کند شود. دراین‌ارتباط ممکن است برای انجام کاری که پیش‌ازاین در ۱۰ دقیقه پایان می‌یافت، ۳۰ یا ۴۰ دقیقه زمان صرف کرد.
بروز مشکلات گفتاری: اختلال مه مغزی ممکن است بر مهارت مکالمه و نوشتن فرد تأثیر بگذارد. افرادی که دچار این اختلال می‌شوند ممکن است در پیدا کردن کلمه مناسب برای استفاده در یک جمله دچار مشکل شوند.
مشکل در انجام هم‌زمان چند کار: عدم تمرکز و کاهش قدرت تفکر می‌تواند انجام چندین کار را به‌طور هم‌زمان برای فرد دشوار کند. حتی ممکن است بعد از انجام یک کار ساده احساس خستگی کنید. همچنین ممکن است سطح کارایی و عملکرد فرد کاهش پیدا کند، زیرا تمرکز مغز روی چندین کار به‌طور هم‌زمان دشوار است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما