شناسهٔ خبر: 49843050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

هشدار درباره وقوع توفان بی‌سابقه

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با هشدار نسبت به وقوع توفان در سواحل جنوبی کشور، گفت: توفان سنگینی که تاکنون سابقه نداشته تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را طی ۴ روز دربر می‌گیرد. نادر پسنده روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از روز جمعه (۹ مهرماه) توفان بسیار شدید تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را در برمی‌گیرد که ازنظر قدرت کم‌نظیر است و پیش‌بینی می‌شود امواجی با ارتفاع بیش از ۶ متر ایجاد کند. به گفته وی این توفان که از آن به‌عنوان توفان حاره‌ای هم یاد می‌شود تا روز دوشنبه (۱۲ مهرماه) در این مناطق دریایی و بندری ادامه دارد.

 

سقوط فوتسال ایران در رده‌بندی جهانی

تیم ملی فوتسال ایران دوشنبه‌شب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی لیتوانی با نتیجه ۳ بر ۲ از قزاقستان شکست خورد تا از گردونه مسابقات کنار رود. این در حالی بود که شاگردان محمد ناظم الشریعه در دوره قبل مسابقات توانسته بودند رتبه سوم جهان را از آن خود کنند. بااین‌حال سایت فوتسال ورلد رنکینگ جدول برترین تیم‌های دنیا را دیروز (سه‌شنبه) به‌روزرسانی کرد که تیم ملی ایران ۲ پله نسبت به قبل سقوط کرد و در رده هفتم دنیا ایستاد. تیم ملی فوتسال کشورمان در رده‌بندی قبلی در رتبه پنجم قرار داشت. رتبه اول تا سوم این رده‌بندی به ترتیب متعلق به برزیل، اسپانیا و آرژانتین است.

 

نابرابری در توزیع واکسن ویرانگر است

رئیس سازمان تجارت جهانی از نابرابری و بی‌عدالتی در توزیع واکسن کووید ۱۹ در جهان انتقاد کرد. به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، «اوکانجو اویویلا» گفت: نابرابری در توزیع و دریافت واکسن کووید-۱۹ در جهان به حدی رسیده است که کشورهای آفریقایی تنها توانسته‌اند ۴ درصد از جمعیت خود را علیه این بیماری همه‌گیر، واکسینه کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا بیش از ۷۰ درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده و برخی از آن‌ها به دنبال تزریق دز سوم یا تقویتی هستند. تجارت جهانی باید فکری به حال توزیع مناسبت و همگانی این واکسن بکند.

 

 

 

نظر شما